Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Andre hobbyer?  (Læst 2087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Andre hobbyer?
« Dato: 24 Juli , 2013, 07:52 »
Har I andre hobbyer end jeres kære fjerkræ? Så synes jeg det kunne være hyggeligt hvis I vil dele det :)

Mine andre hobbyer er selvfølgelig mine andre dyr. Jeg har haft diverse dyr siden jeg var 5 år gammel, og har bl.a. opdrættet fugle i over 30 år. Dette måtte jeg desværre stoppe med pga allergi. Lige nu er det mest kaninerne der dominerer herhjemme, selvom jeg også er stoppet med at opdrætte dem nu :( Jeg har nemlig fået konstateret fibronyalgi og har et ødelagt knæ/lår, så helbredet er ikke helt med på det længere.

Ellers elsker jeg at fotografere, især i naturen. Her er lige et par eksempler fra i går, hvor jeg og de to ældste børn var en tur i Virksund :)

Min sidste hobby er min kreative side :) Mest scrapbooking, men jeg laver også andre ting. Hvis nogen ikke ved hvad scrapbooking er, så er her et par eksempler.

Så lad mig høre hvad I går og sysler med i jeres fritid :)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Andre hobbyer?
« Svar #1 Dato: 24 Juli , 2013, 08:31 »
Hej Pia,

Sikke nogle dejlige billeder du tager. *o

Jeg er også amatørfotograf, og elsker at sysle med billedbehandling og har næsten altid kameraet med hvor end jeg skal hen ::). Ellers står den på madlavning, historie, musik, kultur og så er jeg med i bestyrelsen for en lille forening der hedder "Frie Bønder - Levende Land", som jeg også bruger en del tid på. Langt størstedelen af min tid går dog med hønse-gede-pasning, og det passer mig rigtig godt /o. Og ej at forglemme - mine tre undulater, Einstein, Grønzilla og Grønberg :D.

« Senest Redigeret: 24 Juli , 2013, 08:41 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 24 Juli , 2013, 08:36 »
Jeg har det meste af mit liv været bidt af heste og ridning og har været uafbrudt hesteejer i 26½ år. Min største drøm har været at have mit eget ridecenter, og jeg prøvede at udleve denne drøm i slut firserne, start halvfemserne.
MEN desværre lykkedes det ikke helt, idet det kræver RIGTIGT mange penge at drive og da vi (min far og  jeg) heller ikke have ridehus, men kun ridebane, så blev det ikke til så meget ridning/undervisning om vinteren.
Så min far flyttede og jeg blev tilbage på gården med et par af mine heste. Med tiden dalede interessen for ridning, så jeg valgte at sælge min sidste hest i januar 2010, da jeg mener at det er synd at holde heste, som ikke bliver brugt. 

Jeg har også igennem mange år været akvarist med indtil flere akvarier, som har stået og slugt strøm. Fugle og ikke mindst kaniner har der også været på gården.

Nu er det "kun" racefjerkræ som jeg bruger min tid på. Opdræt, udstilling og IKKE MINDST at være selvforsynet med æg og kød.

Besøg evt. min hjemmeside www.lestat.dk og se og læs mere.

Jeg har endvidere også brugt en del tid på foreningsarbejde. Bestyrelsesmedlem i en rideklub, kasserer i Lolland-Falster Kredsen, formand for Nakskov Fjerkræ Klub og senest formand for Sydhavsøernes Fjerkræ Klub.

Men nu er jeg "bare" medlem i diverse fjerkræ klubber- ;)

I 2010 blev jeg fjerkrædommer. Og jeg har dømt lidt i lokale klubber og på LU.

MEN efter jeg i september 2012 fik en ny arbejdstørn, hvor jeg kun reelt har en friweekend hver 4. uge og kører nattevagter de første 14 dage af tørnen, så er det desværre ikke meget tid at gøre godt med, især ikke når jeg kan holde ud til at køre nat. /d

Ellers kan jeg godt lide at fotografere og jeg ville ønske at jeg havde tid og ro til at fordybe mig til mere kreative ting, såsom foto, film, tegning osv.
« Senest Redigeret: 24 Juli , 2013, 08:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 24 Juli , 2013, 08:43 »
WOW Tanja. Det billede er vildt flot!

Lene: Jeg er også gammel hestepige :) Jeg har også været akvarist i nogen år, med op til 8 akvarier :) Nu har jeg selv et akvarie og den ældste datter har et. Der ligger en del billeder af mine tidligere dyrehold på min hjemmeside www.hobbydyrene.dk
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #4 Dato: 24 Juli , 2013, 09:28 »
Jeg opdrætter voliere fugle, mest australsk parakitter samt pragt finker men har også lidt vagtler :) har P.t ca 35 fugle :)
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #5 Dato: 24 Juli , 2013, 09:44 »
Jeg arbejder på fuld tid, så der er ikke så meget tid, men bortset fra fjerkræ, så dyrker jeg mange ting selv. Og elsker at eksperimentere med nye ting. Nye planter som jeg bytter mig til eller køber. Er begyndt fornylig at dyrke østershat og en kartoffel der ikke får skimmel. Nye sorter af chili og tomater er det også blevet til i år. Idag skal jeg gøre et bed klart til dyrkning af Daikon. Det er den lange tykke hvide radise. I bedet har der stået hvidløg, som blev høstet den anden dag. Daikon har jeg ikke prøvet før, så er spændt på om min jord er god til den.

Så har jeg også fiskebassin, men det afslører min underskrift.   :laugh:
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 24 Juli , 2013, 11:15 »
ved siden af hønsene og familien går tiden med jagt, køkkenhave, de kaniner vi har gående og så er jeg efter flere års fravær begyndt og fiske igen. Det gjorde jeg rigtig meget førhen, men jeg har stortset ikke haft en fiskestang i hånden i 10år. Ellers hygger jeg med og lave lidt knive, men det er mest i vinter halvåret, og jeg har osse gjort en smule i læderarbejde, men det er nu ikke så meget. Ja så har vi da osse et par både liggende som vi hygger med så fritiden er vist efterhånden besat  ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 24 Juli , 2013, 11:58 »
Er lærer på fuld tid, underviser i engelsk, hjemkundskab og håndarbejde.
Har lidt faverolles og barneveldere i haven - faverollerne til slagt, barney'erne skal leve og blive ægge- og havehøns.
Ud over det synger jeg i et gospelkor, hvor jeg også sidder i bestyrelsen, og jeg arbejder for en lille støtteforening for nogle skoler i Gambia 'Bendula' http://www.bendula.dk . I forbindelse med det sidste har jeg rejst i Gambia og Senegal to gange og har tabt mit hjerte til et folk af stor gæstfrihed og venlighed og evne til at få det utrolige ud af ingenting. Somme tider kunne jeg godt tænke mig at døgnet havde 26 timer...
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline voldsgaard

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Juli , 2013, 16:32 »
Jeg går ledig så derfor er der en del tid fritid som jeg har besat med mine får,hønsene og så har jeg avlet Hvide Land kaniner og Dværg vædder, så har jeg brugt en del tid på akvarier og har haft 35akvarier kørende men det blev simpelthen for dyrt i strøm og ja så valgte jeg at stoppe akvarihobbyen igen, en lille sidebeskæftelse er at holde min lille køkkenhave samt tage lidt billeder.
Her er et par eksempler på mine billeder:

Solnedgang i December 2012

Billedet er taget udover vores eng

mvh jens

fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline ncj

• Bruger
« Svar #9 Dato: 24 Juli , 2013, 19:42 »
Jeg har opdrættet fugle i over 30 år,lige fra pragtfinker til diverse papegøjer og parakitter.Akvariehobbyen har også taget en del af min tid,men nu har jeg kun et enkelt stueakvarie,så er der lystfiskeri,både ved kyst og å.Den sidste hobby er ,eller var at samle på rhododendron,men der er ikke plads til fler i haven :)
« Senest Redigeret: 24 Juli , 2013, 19:44 Fra ncj »
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #10 Dato: 24 Juli , 2013, 20:13 »
Der ligger en del billeder af mine tidligere dyrehold på min hjemmeside www.hobbydyrene.dk
Det er en flot hjemmeside du har lavet /o.

------------

Spændende at høre om jeres hobbyer. Jeg synes dyr er et gennemgående tema ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 Juli , 2013, 20:41 »
Jeg lever og ånder også med et kamera i hånden - jeg tager portrætfoto af børn i alderen fra 7 dage og frem - festbilleder som bryllup, konfirmationer osv. i familien - Jeg skyder kun med manuelle indstillinger og i RAW format - så det er med, at have styr på både blænde, lukketid, Iso osv. -  derudover træner jeg mine 3 hunde og går på markprøver og til udstillinger med dem og ja så har jeg en bunke dejlige børnebørn, som jeg forguder og bruger meget tid sammen med - så har jeg en kæmpe køkkenhave og ikke mindst hønsene, som jeg også bruger meget tid på, det er jo helt nyt med hønsene endnu, fik de første for 4 uger siden og næste hold for 1 uge siden  :laugh:  /o -

Super flotte billeder i andre har taget, især er jeg totalt vild med dit flotte spejlingsbillede af bådene i vandet Tanja, det billede sidder da bare lige i skabet  /o  - Rigtig sjovt at høre, hvad i andre går og sysler med  ;D   

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #12 Dato: 24 Juli , 2013, 20:42 »
Sikken nogen pragtfulde billeder, jeg købte et super kamera for at lære at tage gode billeder af dyrene, men har desværre aldrig lært kameraet at kende :-/ men ellers er jeg hestepige på 32. År. Er faldet for Fell ponyen så den avler jeg på, den er på listen over truede dyrearter og kun 200-250 i dk. Ud over det har jeg kaniner , gæs, ænder, spelsaufår til at forsyne fryseren med. En lille urtehave, en gård at passe og så mit super skønne job. Nåe ja så campere vi når vejret og tiden er til det. Min mand er vel også en hobby :-))))

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #13 Dato: 24 Juli , 2013, 20:47 »
Når ja, glemte at skrive at jeg også avler engelske araucanaer i hvid, sort og perlegrå. Har nok omkring de 50 stk. nu i alle aldre og håber at få farvegodkendt sort og hvid. Men det er et større projekt.

Offline may-brit

• Bruger
« Svar #14 Dato: 24 Juli , 2013, 22:05 »
Ja, vi er flere, der kunne bruge flere timer i døgnet :laugh:  Her er hønsene de eneste dyr pga et allergisk barn. Men tiden med hus og have forsvinder jo alligevel som dug for solen sådan en sommerdag. Jeg arbejder ikke p.t og får alligevel aldrig læst en bog under træernes skygger. Da jeg forleden spiste frokost, fandt jeg en del af forklaringen på tallerkenen: Hjemmebagt rugbrød med dels hjemmelavet leverpostej dels hjemmelavet rullepølse. Derpå et løg fra haven og ved siden af tallerkenen et par friske ærter og gulerødder fra haven. Jeg ku jo bare læse bogen og købe det hele, men det ville nok ikke smage mig så godt :laugh:  god sommer derude i varmen

0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn