Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: haltende moskusælling  (Læst 2053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jwellejus

• Passiv bruger
haltende moskusælling
« Dato: 23 Juli , 2013, 15:12 »
Jeg har et spørgsmål vedr. en af mine moskusællinger - de er knap 2 mdr. og de trives alle fint. Men en af dem bliver ved med at vrikke om på foden og kan ikke støtte ordentligt på den, når den er ude i for højt græs. Det går fint i andegården, hvor der ikke er så mange forhindringer.

Håber I har nogle forslag til en løsning, for det er jo også synd, at den ikke kan komme med de andre ud på eventyr. De kommer ud i vores sø og omkringliggende græs 2-3 gange om ugen - og de nyder det.

Offline maja1981

• Bruger
Sv: haltende moskusælling
« Svar #1 Dato: 24 Juli , 2013, 10:31 »
nu har jeg ikke prøvet det med så stor en ælling, men har før oplevet en ælling er kommet til skade med sit ben, så meget at den ikke har kunne støtte på det i starten. men de har helet sig selv og er blevet helt normale igen. men her har ællingen/ællingerne været noget mindre, kun et par uger gamle. max 1 måned.

hvis den har haft det siden klækning så kan det være noget medfødt og her tør jeg ikke sige om den kan blive normalt gående igen. nok ikke hvis den stadig har problemer, for så burde det være gået i orden igen.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.