Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Godt råd søges, enlig kylling?  (Læst 1545 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Filimus

• Bruger
Godt råd søges, enlig kylling?
« Dato: 21 Juli , 2013, 12:37 »
Så lykkedes det at få to levedygtige kyllinger udruget af vores skrukhøne, hun er ung og det er første gang hun har prøvet dette, så det er måske derfor det ikke lige er gået som det burde have gjort  :-[ men to skønne og sunde kyller er jo bedre end ingen  ;)

Vi har en skrukhøne som har én kylling som er klækket for nøjagtigt en uge siden, og den sidste kylling som er klækket i fredags, med "fødselshjælp"  ::) da skrukken gik til angreb på ægget/kyllingen da den var ved at klække, så dette æg/denne kylling blev straks isoleret og er nu en to døgn gammel og meget frisk og velfungerende kylling som bor i en kasse med varmelampe, men som så også er helt ensom og alene  :-[.

Jeg vil høre om der er nogle af jer andre der har en god idé til hvad man kan gøre i denne situation, da det bestemt ikke er godt for den ensomme kylling at være alene?

Kan jeg fjerne den lidt ældre kylling og sætte den sammen med den yngre kylling, i kassen med varmelampe? selvom "moren" sikkert vil blive eddertosset.

Jeg har forsøgt at sætte den lille sammen med skruk-moren med den store kylling, men hun går til angreb på mig og kyllingen så snart hun kan høre den lille pippe, så det må være udelukket, hvilket jo ellers havde været det mest optimale  <L
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Godt råd søges, enlig kylling?
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2013, 14:19 »
Du kan evt, komme med den her, jeg har tre kyllinger 2 dage gamle, fra rugemaskinen, Måske de får en mor at gå med, eller de går sammen,, i egen gård,, men den kan under alle omstændigheder godt få selskab  /o

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Filimus

• Bruger
Sv: Godt råd søges, enlig kylling?
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2013, 14:32 »
Tusind tak for tilbuddet Ina, men jeg vil meget gerne beholde den herhjemme, men idéen om måske at anskaffe et par daggamle kyllinger til selskab for denne var måske en mulighed  <C
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.