Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling hakket til blods  (Læst 9264 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
Sv: Kylling hakket til blods
« Svar #15 Dato: 19 Juli , 2013, 12:53 »
Lige et sidespring..... det hjortetaksolie, er det ikke det der kan bruges for at få ræven til at gå langt udenom hønsegården?
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline may-brit

• Bruger
« Svar #16 Dato: 19 Juli , 2013, 12:53 »
En frokosts observation siger mig, at ingen, der går sammen med kyllingen nu er agressive. Såret, der i morges var blodigt, er nu helt tørt. Jeg tror, det meste er blevet hakket op i morges inde i hønsehuset, inden jeg lukkede dem ud. Jeg var lidt sen på den ved 7.30-tiden, men det er altså sket før uden blodige resultater til følge.
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 Juli , 2013, 14:52 »
jo ræve og andre rovdyr skulle blive afskrækket af hjortetaksolie (tvivler dog på det virker, hvis ræven er sulten), det sælges også for at afskrække hunde og katte fra at besørge i bedene og hjortetaksspray er jo egentligt udviklet til træer (for at holde hjorte, harer og andet fra at gnave i stammerne).

may-brit, nu ved jeg ikke lige hvordan du har det med slagtning, men hos mig bliver fjerkræ der hakker de andre til blods til suppe-høns, der er 100% garanti for at det virker ;)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 Juli , 2013, 21:38 »
Hold også øje med spyfluens æg og larver - spyfluen elsker åbne sår.
Sonja

Offline may-brit

• Bruger
« Svar #19 Dato: 19 Juli , 2013, 22:15 »
Jeg giver både kylling og "hakker" chancen for overlevelse. Mens vi var på ferie forrige uge fandt vores hønsepasser en af vores fire voksne høner død. Nu har vi kun tre. En er mor for kyllinger, en anden fælder, den tredje er hakkeren, som ligger et stort, flot æg hver dag (men p.t. det eneste). Så jeg har lidt svært ved at svinge øksen over den eneste produktive...
Vil se nærmere på såret i morgen, men her til aften, hvor der er faldet ro på det hele dagen, ser det på afstand ud til, at selve såret kun er som en enkrone i bredden og to cm langt. Der er bare pillet fjer af i et meget større område
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn