Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg skal ikke have flere høns men...  (Læst 2357 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fru Falkirks

• Gæst
Jeg skal ikke have flere høns men...
« Dato: 17 Juli , 2013, 22:19 »
Jeg skal ikke have flere høns men kan jeg sætte en ISA Brown eller to ind til mine faverolles, eller hakker de mine kyllinger til plukfisk :o ?

Mvh
Marlene

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Jeg skal ikke have flere høns men...
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2013, 23:38 »
Jeg skal ikke have flere høns men kan jeg sætte en ISA Brown eller to ind til mine faverolles

Umiddelbart ikke uden at du får flere høns.  ;)

Hvis det er 'voksne' industrihøns ville jeg være betænkelig. Din underskrift indikerer at der ikke er en hane til stede til at 'holde orden' på tropperne. Havde der været en voksen hane hos dine Faverolles kunne den måske have holdt hybriderne på plads.

Jeg ville vente til kyllingerne var godt oppe i størrelse (det var et meget upræcists svar, men det var helt bevidst - hybriderne kan være nogle sataner).
Mvh
Erik Andersen

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2013, 23:52 »
Hehe! Du er skarp her sidst på dagen..

Jeg venter og nyder mine mange sjove kyllere.. Der er jo bare Hanen Hitchcock i flokken og han er kun 19 (måske 20) uger gammel og er ikke verdens største mandfolk endnu..

Grunden til interessen for en ISA er, at jeg har siddet og læst om dem og de skulle jo blive vældig tamme! Snedige jeg tænkte, at jeg kunne prøve at klikkertræne en, ligesom jeg gør med hundene..

Nå det må vente til næste år hvor Hitchcock er stor som en løve..  ;D

Mvh
Marlene (der har fået 110% kyllinge-kuller)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 18 Juli , 2013, 00:05 »
Hehe! Du er skarp her sidst på dagen..

Det var i går.  ;)

Hvis hybriderne ikke er primært for æggenes skyld kunne du jo prøve om du kunne finde et par stykker der er 1-2 uger yngre end dine kyllinger. Så tror jeg umiddelbart at du vil undgå problemer.
Mvh
Erik Andersen

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #4 Dato: 18 Juli , 2013, 00:23 »
Ja - det kunne måske være løsningen, men måske jeg bare skal klikke Hitchcock...  /o han er en gal rosin/oste nyder...  ;D

Over and out...  ::)

Marlene

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Juli , 2013, 16:04 »
Jeg har da også hørt at faverolles er nogle værre skødehøns  *g, så træn du roligt med Hitchcock  8) , han vil da elske det  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #6 Dato: 18 Juli , 2013, 18:30 »
Hehe - de er skam ganske tamme og de er ret villige til at spise ost og rosiner  :D

Jeg skal dog lige have lavet et indelukke, hvor jeg kan træne Psyco og Hitchcock så de andre ikke står og tigger og stresser situationen...

Marlene