Det var trist - og meget synd for din datter

I sin tid, da jeg fik mine første høns, gjorde jeg op med mig selv, at jeg ville bruge dyrlæge til fjerene, hvis det blev nødvendigt. For at være på forkant med sygdom, så ringede jeg rundt, for at finde en egent dyrlæge. Der var ikke bid første, anden og måske tredie gang. Endelig fandt jeg en rigtig god dyrlæge, som behandler kæledyr, og gerne ville have mine høns som patienter. Her kan jeg gå en kvalificeret diagnose og behandling...jeg har sågar haft en høne, som er blevet scannet og en som er blevet opereret med godt resultat.
Jeg bliver ked af det, når jeg her på forum læser om folk, der har kontaktet dyrlæge med en h*ne og fået at vide, at konsultationen koster kr. 1000+, medicinen skal købes i litervis (det er forøvrigt forbudt, når det kun drejer sig om et enkelt eller to dyr), da det afskrækker mod at bruge dyrlæge.
I dit tilfælde så har dyrlægen sikkert udmærket været klar over, at hanen ikke ville overleve de tre dage, så skift ham ud og find en anden....gerne inden du får brug for det igen. En gødningsprøve skal en smådyrsdyrlæge kunne mikroskopere straks.
Det er rigtig rart at have dette på plads, for når h*nen først viser synlige tegn på sygdom, så er den meget syg.
Ps - en konsultation hos min dyrlæge koster kr. 250 og medicinen nogle ganske få kroner, og jeg får altid medicin i den rette dosis med direkte fra konsultationen - og skal altså ikke vente en dag ller to på, at apoteket får det bestilt hjem....det kan dn syge h*ne som regel heller ikke vente på.
Godt at hanemand nåede at få kyller - og lad os håbe, at den ene er en lille dreng