I hønsegården har vi én hane og tre høner, hvoraf de to i fællesskab har tre kyllinger, der er knap 3 uger gamle.
Derudover har vi en fjerde høne, som fik rugeæg umiddelbart før de første kyllinger klækkede hos de andre høns. Det blev hun desværre lidt forvirret af, så da første hold kom måtte vi flytte hende ind i kaninstalden med æggene så hun ikke smuttede af reden i utide.
... Så vi har lært, at de skrukhøns ikke rigtigt kan få æg sådan løbende - godt så!
Nu ved vi så ikke helt hvornår skruk + de nye kyllinger kan komme ud til de andre høns? Jeg vil gerne have dem derud hurtigst muligt, men min mand er bekymret for om de små bliver kanøflet. Det skal lige siges, at hane + øvrige høns tog rigtigt pænt imod de første kyllinger.
Min idé er, at få skrukken og de nye kyller til at lægge sig i en stor hundetransportkasse, som jeg så sætter ud i hønsehuset... Så har de ligesom en hule, de er lidt beskyttede i, imens de og de andre høns ser hinanden an.
Hvordan lyder det? ... Og hvornår mener I, at jeg kan gøre det? Kyllinger er 3 dage gamle nu, livlige, spiser som de skal osv.
Spørgsmålet har vist været oppe før, men synes at det er svært at finde et entydigt svar.