Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger på pind?  (Læst 3937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jaller9849

• Passiv bruger
kyllinger på pind?
« Dato: 09 Juli , 2013, 18:32 »
Hej

Vi har orpington kyllinger.

Hvornår begynder de at skulle have en pind at sove på?
Jacob
1.3 Orpington stor sort
11 orpington kyllinger sort/gul

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: kyllinger på pind?
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2013, 20:12 »
Hvis det er stor orpington, så er sandsynligheden for at de overhovedet vil gå på pind, meget ringe.
Hvis du synes de skal sove på pind, så skal du nok forberede dig på at sætte dem på pind hver aften i et godt stykke tid, før de vil gøre det af sig selv.

Mine orpington sover i en bunke på gulvet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2013, 20:59 »
Det samme her. Sover på gulvet i deres redekasser. De ønsker ikke at side på pind. De har mulighed for det men hopper ned med det samme hvis jeg sætter dem op. Og komme op selv kan de ikke mere. Har ellers kunne....
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline jaller9849

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2013, 21:55 »
Hvor sjovt i skriver det.

Mine har gået på pind fra dag 1 vi fik dem hjem. Går på pind allerede ved 18 tiden. Og det er vel og mærke øverste pind i ca. 1 meters højde.

Det er store Orpington vi har.
Jacob
1.3 Orpington stor sort
11 orpington kyllinger sort/gul

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Juli , 2013, 22:59 »
Mine store orpington sover også på pind.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #5 Dato: 10 Juli , 2013, 17:08 »
Jeg har også haft orpington på pind for mange år siden, men dem satte jeg selv op, hver aften i flere måneder, måske de syntes det var hyggeligt, men sidenhen gjorde de det selv,,, siden har mine orpington sovet på gulvet.

Måske det har noget med at gøre om de har gået med en skruk der har gået på pind og vist vejen... men faktisk tror jeg ikke det er så sundt for den tunge fugl at hvile sit brystben på en pind,,, i hvert fald skal den være bred nok
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #6 Dato: 11 Juli , 2013, 12:10 »
Er der nogen retningslinjer for hvor brede/tykke siddepinde skal være (tænker på mine 10 faverolles gokkelokker) Jeg har bare sat to pinde lavet af kosteskaft op... :P

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #7 Dato: 11 Juli , 2013, 13:28 »
En hønsepind, skal være firkantet, og gerne en 4x4 lægde, hvor kanterne lige er rundet så den ikke er skarp.
Venlig Hilsen INA

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #8 Dato: 11 Juli , 2013, 13:30 »
aha - så må manden vist i gang med at lave sidde arrangementet om  /o