Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsestøj  (Læst 10927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Hønsestøj
« Svar #15 Dato: 11 Juli , 2013, 11:16 »
Ellers er der dværg kochin måske... dem vi har siger ikke en lyd, endda dårligt når de har lagt et æg  :D
Yderst støjsvag race synes jeg  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Niels-Peter

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 Juli , 2013, 00:13 »
Der må være mere til historien end det du skriver......

Jeg har også dværg orpington, og hønerne larmer også af og til. Larmen optræder aldrig når jeg har en hane gående sammen med hønsene. Larmen er dog intet at regne sammenlignet med et hanegal.

Derudover kan det skyldes indretningen af din hønsegård. Høns er meget sociale. Min hønsegård er inddelt i etaper. Den inderste er overdækket og her bliver de også fodret. Men når jeg er hjemme åbner jeg ofte til en stor gård med buske/træ og massere af plads. Men når hønsene ikke kan se hinanden - f.eks. når en høne har lagt et æg, og de andre er i den ydre gård, så larmer de! Her vil en hane hjælpe og sikre sig at hønseflokken bliver samlet.
Dværg orpington i farverne:
Sort, Sort/hvidplettet, Splash, Blå/randtegnede

Medlem af: DFfR, Amagerlands Fjerkræavlerforening, Landsklubben for Orpington

Offline ftl

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 15 Oktober , 2013, 09:15 »
Kære alle, jeg har taget nabo runden og alle er indtil nu ikke utilfredse. Sommerferien var den værste periode da mange bruger deres udendørs arealer formiddag/frokost hvor larmen var værst. Der var et forslag om at larmen evt. kunne være grundet kyllinger i gården og det er jeg sikker på er meget af historien. Efter kyllingerne blev store faldt larmen markant. Der er også den krølle jf. sidste kommentar at jeg har et hønsehus med overdækket går, men at jeg åbner op til et stort indhegnet køkkenhave område om dagen, så det kan da tænkes at damerne har prøvet at råbe alle op. Vi har selv ruget æg ud - og heraf er der kommet en hane som vi beholdt på prøve for at se om det dæmper niveauet. Så kan naboerne da få valget mellem mange kaglende høner eller en hane :-) Men jeg synes mit problem er nærmest væk efter vi ikke længere har små kyllinger. Vi nyder hele hønseholdet hver dag og glæder os til foråret kommer så vi atter får æg.
Mvh Fie
1.5 sort dværg Orpington, 0.1 kat, 0.1 golden retriever, 0.2 døtre og en mand der sætter pris på at vi har fået hane!

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 15 Oktober , 2013, 21:01 »
Hov kunne se at jeg aldrig fik svaret på om mine var dværge... nej mine var de store. Jeg fik byttet mine ud og har nu en pænt blandet flok i stedet. Havde ikke kyllinger dengang mine larmede så de var altså bare højlytte. Den blandede flok vi har nu hører vi intet til, så vi er også glade:-)
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...