Her til aften skulle jeg lige have puttet kyllingerne. Det er første aften efter at de store kyllinger er flyttet i det rigtige hønsehus, og de små kyllinger har fået kyllingehuset. Så de skulle alle lige have lidt hjælp til at finde "hjem". Vores 10 uger gamle "Maracuna"-hane var fløjet over hegnet til de små kyllinger og trissede rundt inde ved dem. Efter at have fanget de 9 små og fået dem puttet ville jeg lige hjælpe ham over hegnet igen. Der blev omgående kvitterer for min hjælpsomhed med et kontant hak i hånden...

Men over hegnet set kom han!

Han spankulerede sammen med sine søskende ned mod hønsehuset, men da jeg er kommet over hegnet vender han om og farer oppustet og skræppende imod mig...

Han burde nok være gået efter struben i stedet for mine træsko..... O:-) - han tabte i hvert fald kampen med et brag da han tumlede hen over græsplænen et splitsekund senere. Så spænede han ellers ind i hønsehuset... Hehe. Godt det ikke var en fuldvoksen kæmpe jersey der havde den attitude!
Han startede for øvrigt også med at gale bare 3 uger gammel... Jooo - han er en fremmelig herre.

)