Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hankylling med attitude!  (Læst 609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Hankylling med attitude!
« Dato: 08 Juli , 2013, 22:55 »
Her til aften skulle jeg lige have puttet kyllingerne. Det er første aften efter at de store kyllinger er flyttet i det rigtige hønsehus, og de små kyllinger har fået kyllingehuset. Så de skulle alle lige have lidt hjælp til at finde "hjem". Vores 10 uger gamle "Maracuna"-hane var fløjet over hegnet til de små kyllinger og trissede rundt inde ved dem. Efter at have fanget de 9 små og fået dem puttet ville jeg lige hjælpe ham over hegnet igen. Der blev omgående kvitterer for min hjælpsomhed med et kontant hak i hånden... :o >:( Men over hegnet set kom han! >:D
Han spankulerede sammen med sine søskende ned mod hønsehuset, men da jeg er kommet over hegnet vender han om og farer oppustet og skræppende imod mig... :o ??? Han burde nok være gået efter struben i stedet for mine træsko..... O:-) - han tabte i hvert fald kampen med et brag da han tumlede hen over græsplænen et splitsekund senere. Så spænede han ellers ind i hønsehuset... Hehe. Godt det ikke var en fuldvoksen kæmpe jersey der havde den attitude!
Han startede for øvrigt også med at gale bare 3 uger gammel... Jooo - han er en fremmelig herre. :))
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Canarche

• Passiv bruger
Sv: Hankylling med attitude!
« Svar #1 Dato: 05 August , 2013, 11:28 »
Hæ hæ. Jaah, nogengange skal de lige lære hvem der er den ledeste overhane uden fjer <B
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Bente E.

• Bruger
Sv: Hankylling med attitude!
« Svar #2 Dato: 05 August , 2013, 18:21 »
Uhyggeligt!
Nogle maraner, nogle araucana.