Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: varmefri?..er de klar?  (Læst 8141 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Sv: varmefri?..er de klar?
« Svar #15 Dato: 05 Juli , 2013, 23:55 »
Er det noget man kan læse om et eller andet sted?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 06 Juli , 2013, 00:01 »
Det tror jeg ikke, men du kan da altid prøve at spørge til erfaringer herinde med specifikke racer.

Det er så et spørgsmål, om folk faktisk holder øje med, hvor gamle deres kyllinger er, når de er at betragte som fuldt befjerede og dermed varmefri.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #17 Dato: 06 Juli , 2013, 07:32 »
hej,
Jeg tænkte på det med timeren kan man bruge det om natten eller vil det stresse den at lyset tænder/slukker hver halve time. Ellers kunne det måske være en god måde at vænne den til det virkelige liv. Hvad tror I?
Mine kyller er dværgwyandotter, den med flest fjer mangler kun på hovedet, de andre mangler også på gumpen og lidt under vingerne på ryggen. Om dagen gider de slet ikke varmelampen så nu er den slukket om dagen.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 06 Juli , 2013, 17:26 »
Hvis man gerne vil vende dem til det virkelige liv, så køber man en Elstein pære den giver varme men ingen lys, altså må kyllingerne vågne med dagslyset og gå til ro med skumringen  /o Det fungerer fint
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 06 Juli , 2013, 19:55 »
jeg synes ud fra erfaringer med Dværg landhønse kyllingerne at disse er længere om at blive varmefrie end f.eks mine Jersey Kæmper, som forklaring har jeg at landhønsekyllinger har en mindre krop og bliver derfor hurtigt gennemkolde end en tilsvarende Jersey kylling på samme alder.

Hvis det er  sommer og varmt (stabil varme) så kan kyllinger blive varmefrie på 14 dage-3 uger. Men hvis det er januar måned og piv koldt så vil de nok godt have varme i 5-6 ugers tid. Eller måske endda mere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub