Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugeæg med posten  (Læst 7124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Rugeæg med posten
« Dato: 03 Juli , 2013, 10:26 »
Hvordan ser det ud for jer, med rugeæg der er blevet sendt?
Hvordan ligger klække% og hvordan "behandler" i æggene?
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
Sv: Rugeæg med posten
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2013, 10:33 »
Hos mig har klækkeprosenten været omkring 50%
Æggene ligger i ca 2 døgn før jeg begynder rugning i maskinen ..
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2013, 10:36 »
Modtog 6 æg med posten,de kom under skruk om aftenen
Der var kun 2 der klækkede og den ene kylling døde

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Laila

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2013, 11:02 »
Af de æg jeg har modtaget i år, og vi taler pænt over 100 er der kommet én kylling... Der døde 3 dage gammel... Har nogen i maskinen nu, der skal klække i morgen også... Skal dog nævnes der også har været problemer med maskinen... Men alligevel...
Hov, fik også 30 tidligere på året, der klækkede 9 kyllinger...
Og iflg. post Danmark kan man ikke sende som forsigtig mere... Forestiller mig æggene, bliver smidt rundt, og kan komme til at stå for koldt/varmt... Er lidt æv...
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2013, 11:51 »
Selvom der kunne sendes pakker som forsigtig, så var der ingen garanti for at der ikke blev smidt rundt med pakkerne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2013, 12:05 »
Hvis man vil være sikker på at de bliver behandlet som guldæg, så skal man sende med fragtmand, og det kan jo godt gøre forsendelsen dyrere, men måske i virkeligheden ikke så meget.
Det er jo et spørgsmål om at vognen ikke skal køre fra Nordjylland til Lolland med 20 rugeæg alene, men at det måske er en returvogn, der ellers skulle kører tom
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Laila

• Bruger
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2013, 12:07 »
Det var da en meget god ide, havde ikke haft overvejet fragtmand, og de ligger jo selvfølgelig og krydser rundt i det ganske land...
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Juli , 2013, 12:55 »
Jeg fik fra England sidste år, og der klækkede halvdelen, hvilket jeg er godt tilfreds med når de kommer så langvejs fra :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 03 Juli , 2013, 15:27 »
Jeg har fået sendt en del med posten i år og der har nok ikke været den store forskel på om jeg selv havde haft hentet dem. Så jeg skal ihvertfald ikke klage :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline jeanniejuul

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 Juli , 2013, 16:11 »
Jeg fik 39 æg fra nordjylland og kun tre var tomme og en kom ikke ud og en død..
Så altså 34 fine levende kyller....

Og de kom med post danmark... Jeg giver dog sælger alt æren, for det fine resultat.. æggene var pakket meget fint og nænsomt  :)
Bedste hilsner Jeannie

Oasen midt i byen, med høns, ænder og to dejlige labradore :-)

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #10 Dato: 04 Juli , 2013, 00:32 »
Af en portion på 20 faverolles klækkede 5 (hvoraf en var decideret vanskabt og en var en sussexagtig...), af 20 wyandotter klækkede INGEN - begge sendt med posten. Så hentede jeg selv 15 blandede æg for tre uger siden, der er kommet 10 - det er jeg egentlig ret tilfreds med
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Laila

• Bruger
« Svar #11 Dato: 04 Juli , 2013, 10:48 »
Det glæder mig at høre at så mange har gode resultater :) Mine sendte rugeæg, har også været pakket efter alle kunstens regler :)
Måske der bare er forskel på hvor hårdhændet de bliver behandlet på turen
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 04 Juli , 2013, 11:34 »
Når man pakker æg, er det helt nødvendigt at æggebakken ikke står ud mod nogen sider af kassen,,, altså der skal være fyld hele vejen rundt om bakken.

Hvert æg i køkkenrulle hele vejen rundt, og tilbage i æggebakken, bakken lukkes med en ellastik, og sættes i en stor kasse med krøllede aviser i bunden,, der stikkes krøllede aviser ned langs alle sider, og ovenpå, så bakken står fast.
Kassen tapes godt til og kan sendes.

Det går galt hvis æggene i har nok køkkenrulle og står fast i bakken.
Det går galt hvis bakken på nogen måde har kontakt til kassen.
Det går galt hvis der ikke er aviser nok om bakken så den står løst i kassen.
Så kan man ikke gøre mere.
Det kan så gå galt hvis pakke får så hård behandling at luftblæren i ægget rystes løs,
Det kan også gå galt hvis skallen revner, ikke altid synligt, men en mulighed, kan sommetider ses ved lysning.
Det kan selvfølgelig også være at kassen beskadiges under transporten, og det bør man klage over, hvis man har brugt en ordentlig kasse, der ikke er blød i nogen hjørner.

Herefter er der tusinde andre muligheder, jeg sendte en kasse med 30 æg, hvert æg pakket i bobleplast, og 2 poser bobleplast med 15 æg i hver.
Dernæst lagt i stor kasse med skumfiduser til pakker, og sendt til Jylland,,,, 1 kylling
Og så var der jo det med befrugtningen..

Alt kan simpelthen gå galt
Der er ikke noget at sige til at rugeæg ikke altid er gode efter transport med Post Danmark

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #13 Dato: 04 Juli , 2013, 12:24 »
Jeg vil så lige tilføje at halm/hø er meget bedre end avispapir. Det beskytter bedre er min erfaring. Og der er sendt mange pakker herfra og har modtaget en del æg med posten. Og aldrig er det gået galt når der er halm eller hø i.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #14 Dato: 04 Juli , 2013, 16:56 »
Mine 100 % døde wyandotter var alle befrugtede, tydeligt at se ved lysning på 10. dag, men de døde. De var pakket i styroporkasse og var rullet i bobleåplast individuelt efter alle kunstens regler, det var SÅ FLOT. Så hvad hulen - man kan undre sig i årevis over, hvad der gik galt - eller bare prøve igen nogle flere gange - jeg tror jeg fremover vil hente så mange æg som muligt selv.
Nogle maraner, nogle araucana.