Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår er det bedst at sælge kyllinger?  (Læst 7978 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kim Egmose

• Bruger
  • Stald Egmose
    • stald-egmose.dk
Sv: Hvornår er det bedst at sælge kyllinger?
« Svar #15 Dato: 02 Juli , 2013, 20:40 »
Du kunne jo også lade kyllingerne vokse op og nyde dem med nyskåret agurkesalat, nye kartofler og brun sovs:-)
Hos mig går skrukkerne med kyllingerne i flok med de øvrige høns og haner. iøjeblikket har alle mine dværghøns kyllinger som de fører mellem mine store brahmaer. hvis ikke en høne eller hane accepterer en kylling, skal den af med hovedet og serveres for min familie.
2,5,30 Jersey Kæmper sorte
1,3 Danske Landhøns sorte
1,1 Skånegæs
6,8 Dværgvædder madagascar
1,4 Dværggeder vildtfarvede

Offline Freya

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 02 Juli , 2013, 20:49 »
Hej Kim :-)  Det er fristende at følge dem i hele deres opvækst, når det nu er første gang, jeg har kyllinger  :-)  Hvis de skulle falde ud til haner, kunne man jo bruge dem til middag og hvis det bliver høner, er der vist mange, der gerne vil købe dem  :-)
Jeg synes bare ikke, jeg har plads til flere høns end de 5 røde, jeg har nu - men så må jeg jo bare købe et hus med en større have ;-)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 02 Juli , 2013, 22:01 »
Skrukken vil blive hos kyllingerne i det lille " skrukhus " .  /o hun går først ind til de andre når hun føler at de små kan følge med, eller når hun blir træt af dem.  ;D
De blir da nemme at komme af med , sådan nogle små røde lækre silker pjusker. Jeg elsker i hvert fald dem jeg har  *h
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 02 Juli , 2013, 23:02 »
Jeg ville helt klart lade dem gå med de andre, dværgsilker er som en skrev, gode til familiehygge. ;)

Hvis du af en eller anden grund, synes de alligevel skal gå alene med skrukken kan du måske koble kaninburet sammen med en kaninløbegård, Harald N. har dem til 400 og land og fritid til 600,- !  ::)
..Så er der plads til at de kan baske med vingerne og få en lille løbetur i den tid du har dem og løbegården kan snildt skilles ad og opbevares til næste gang der er behov.

Det lyder lidt som om du ikke mener kyllingerne kan komme med op i huset?
..Hvis det er problemet kunne du lave et bræt med sandpapir, tagrendenet eller tagpap på, så kan de meget nemt komme med op i huset, en stigeløsning duer ikke til så små kyller.

..Og så i øvrigt tillykke og held og lykke med dem. :)
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 03 Juli , 2013, 10:58 »
Du kan også lave en meget billig løbegård med en rulle kyllingenet rundt om en busk, og så et jordbærnet over. Tjek at der er HELT lukket til overalt, de har det med at smutte ud og er helt ulykkelige over at ikke komme ind igen.
Nettet skal så hen og ramme udgangen i buret. Det virker , mine kyller har boet sådan i 4-5 uger med skruk.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 03 Juli , 2013, 11:30 »
Du kan også lave en meget billig løbegård med en rulle kyllingenet rundt om en busk, og så et jordbærnet over. Tjek at der er HELT lukket til overalt, de har det med at smutte ud og er helt ulykkelige over at ikke komme ind igen.
Nettet skal så hen og ramme udgangen i buret. Det virker , mine kyller har boet sådan i 4-5 uger med skruk.

Sådan har jeg også haft kyllinger gående, da de skulle have mere plads, end kaninkøbegården kunne byde. Specielt kønt er det ikke, men et virker

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 03 Juli , 2013, 13:32 »
OB's , kyllerne bliver let viklet ind i nettet, så det må ikke være så de kan komme til det.
Pu ha, to gange har jeg fundet en der lå helt snurret sammen i tråd, de blev dog reddet :)
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.