Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk høne  (Læst 2699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadine

• Passiv bruger
Skruk høne
« Dato: 01 Juli , 2013, 16:44 »
Hej! Jeg har brug for lidt råd. Jeg har fået en skruk høne som ikke forlader reden overhoved. Vi har ingen hane og er ikke interesseret i befrugtet æg iøjeblikket. Hvad gør jeg. Vi fjerner æggene hver dag, de andre ligger deres æg der hvor den ligger. Jeg syntes ikke jeg har set den spise eller drikke, og den går heller ikke ud når jeg lukker de andre ud i haven. Hvordan for man den til ikke at være skruk mere?

Offline i.soerensen

• Passiv bruger
Sv: Skruk høne
« Svar #1 Dato: 02 Juli , 2013, 09:02 »
lav en kasse med tråd i bunden og tremmer foran placer kassen så den er hævet over gulvet så bliver hønen afkølet efter 2-3 dage skulle den gerne være afskrukket husk vand og foder

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juli , 2013, 10:15 »
Hej Nadine, :)
Man kan gøre det på flere måder.
Du kan også forstyrre hønen igen og igen. Løft hende ud og sæt hende på græsset, lok med godbidder, sæt hende hvor der er masser af lækker krible krable osv.
Jeg startede på sådan en " kur" for tre dage siden, det ser ud til at virke for min silkehøne *k

Det tager lidt længere tid, også din, men er mindre barsk, synes jeg, end tremmeburet.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Nadine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2013, 11:57 »
Tak for rådene. Jeg tog den ud igår,fordi nu ville jeg lige prøve at se om den overhoved ville spise. Og det gjorde den, den var SULTEN. Men så gik den op på reden igen :( Også tog jeg den ud igen imorges, men den sidder nok på reden når jeg kommer hjem. Jeg tror jeg prøver med at forstyrre den først og håber det er nok.

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #4 Dato: 02 Juli , 2013, 14:08 »
det er da meget nemmere at give skrukken kyllinger så er det hurtigt overstået men i stedet passe på de små...så har hun hellere ikke ligget forgæves ;)
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 Juli , 2013, 15:39 »
Har du mulighed for at spærre af for reden, vil det gå meget nemmere.men det er jo ikke altid muligt. :)

Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.