Hvad er der galt? Min and har ruget på 35 æg sammen med sin søster. Søster døde efter 28 dage rugning, den anden overtog rollen for alle æg.
Selvfølgelig er ikke alle udruget. Der kom 25 levende ællinger ud af det, derefter er det gået ned af bakke. En del har mistet livet efter at været blevet trampet ned i halmen, 1 mistet livet i en vandpyt men i dag hvor de er 3 døgn gamle er to døde, store og fine. De har spist, drukket og "pjasket" i vand.
Min and er førstegangs mor, har en tæt trækasse med masser af halm, altså ingen træk eller fugt til de små. De har også alle kunne hoppe ind og ud af kassen og reden. Andefar er blevet forvist helt fra start, for ikke at stresse hende, for han er vældig viril, og savner selskab og at få afløb for naturens luner

, Hvad kan der være galt og hvordan kan jeg forbygge flere dødsfald.
Der er ingen utøj og alt er efterset for evt farer og dårligdomme. De får kyllingefoder og det græs som er i andegården og selvfølgelig alt det vand som de kan drikke, hjælp mig, giv et bud. Dette er lidt sørgeligt.
Andemor ser ellers ud til at passe godt på dem, varmer dem og venter så alle er med frem og tilbage fra vandet og maden.