Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: larm i hønsegården men kun af en bestemt høne  (Læst 2033 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorthea B

• Passiv bruger
  • 3 høns Orpinson
larm i hønsegården men kun af en bestemt høne
« Dato: 18 Juni , 2013, 21:15 »
Hejsa
Jeg er ny her. Vi har 3 orpinson høns. Den ene begynder at larme kl.4 om natten og prøver at gale. Den irettesætter de andre 2 høns og larmer helt vildt. Vi bor i et nybygger kvarter og er lidt kede af den larm som den ene høne laver. Har i gode råd?
Vi har mørklagt hønsehuset. /o Vi har også prøver at lade hønselemmen stå åben så den bare kan gå ud, men det relsulterer i en larm og "gokken" på den skrålende måde. ;) kl. 4 om natten :-\
De to andre høns er tavse og siger intet, kun efter æglægning.
glæder mig til at være i dette forum. ;D

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
Sv: larm i hønsegården men kun af en bestemt høne
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2013, 21:48 »
Ved ikke hvad man kan gøre ved det. vi har samme race og her er der også to der larmer mere end ønskeligt. vi overvejer en anden race. men det er jo ikke sikkert det bliver bedre. vi er også utroligt glade for disse godmodige høns.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: larm i hønsegården men kun af en bestemt høne
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2013, 22:04 »
Jeg tror, din førerhøne overtager hanerollen. Det ses, når der ikke er en hane i flokken.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk