Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan jeg flytte en skruk?  (Læst 1436 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina M. Beck

• Passiv bruger
    • Mindset Coaching
Kan jeg flytte en skruk?
« Dato: 18 Juni , 2013, 10:13 »
Kære alle.

Jeg skal have ombygget mit hønsehus her i weekenden, da det er alt for småt. Min skruk ligger i det på 10 æg på 10.-11. dag, når vi går i gang - kan jeg flytte hende?
Jeg tænkte at være to, så én kunne løfte hønemor og den anden kunne lave ny rede i en lav papkasse og lægge æggene deri, og så flytte hele herligheden ned i et andet skur, tage hønemor med og ligge hende på æggene - men det er jo kun et døgns tid, for så skulle huset gerne være færdigt igen... og så skal vi jo have det hele tilbage, men der tænkte jeg, at jeg bare vil flytte hele papkassen med over i det nylavede hus?
Tror i det går??
God dag :-)

0,2 Wyandotter sort
0,1 Wyandotter Blå
0,2 Voksne børn
1,0 Mand
1,0 Coton De Tulear
1,0 Norsk skovkat
0,1 Dansk Varmblodshest

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Kan jeg flytte en skruk?
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2013, 10:28 »
hvis hun skal flyttes så prøv at lave en rede, i en kasse, ved siden af den hun ligger i, og lade hende ligge i den nye et par dage, men der er altid en fare for at hun går af reden

Offline Karina M. Beck

• Passiv bruger
    • Mindset Coaching
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2013, 22:38 »
Puh... det håber jeg godt nok ikke - problemet her er jo også, at jeg bliver nødt til at flytte hende to gange. Satser på det tager en dag og bygge huset om og så skal hun jo på plads igen. Så tænker hun må i skuret i en papkasse, som så kan flyttes med direkte tilbage til huset - men måske er det bedst at flytte hende aftenen før vi bygger om - altså når det er mørkt, eller har det ingen betydning?
God dag :-)

0,2 Wyandotter sort
0,1 Wyandotter Blå
0,2 Voksne børn
1,0 Mand
1,0 Coton De Tulear
1,0 Norsk skovkat
0,1 Dansk Varmblodshest

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 Juni , 2013, 06:15 »
Jo, jeg tror der er større chance for succes, hvis du flytter hende om aftenen. Hvis hun har lagt en skrukklat samme dag som hun bliver flyttet, kan man måske også spærre reden lidt af, så hun ikke kan forlade æggene.

Held og lykke med det! :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #4 Dato: 19 Juni , 2013, 07:13 »
Ja, for da jeg flyttede min skruk, for at give hende fred for de andre, blev hun efter flytning til eget hus, meget desperat og hanen stod og råbte efter hende og hun efter dem. Og da jeg lukkede op, fløj hun hen og prøvede at komme ind til dem. Så måtte jeg snuppe hende og lægge hende på reden og så fik hun en sort spand over, så hun kunne falde til ro. Næste morgen kom den af. Da blev hun liggende indtil kyllingerne kom.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race