Hej Christina
Nu skal du jo ikke fare for hurtigt frem, for du har jo kun nogle få høns, og derfor vil presset på kasserne jo fortrinsvis blive lagt af dem, der vil lægge æg. Så hvis du kun har F.eks 2 æg, så er der jo altså kun 2 høns, der har ledt efter et egnet sted, og et sted, de kan lide at være....
Og lige som alle andre dyr, flytter de jo ikke, før de er sikre på, at det nye sted virker mere tillokkende end det, de hidtil har benyttet...
Somme tider, skal mine erfaringer jo også lige tages med et gran salt... Ikke fordi jeg lyver for dig, men der er jo forskel på at have 50 eller 5 høns... Det får hønsene til at optræde anderledes... Lige ledes er der forskel på, hvis dine er begrænset til et lille hønsehus, med en tilsvarende lille hønsegård, og til mine, som har deres rum, og ellers derudover er fritgående... Lige som der sikkert også er forskel på, at dem du har, nok er mere Prydhøns, og mine er udprægede æglæggere... Og selv om jeg har, F.eks 10 redekasser til 50 høns, så er der stadig 3, der foretrækker at snige sig ind i garagerne, og lægge deres æg der, og somme tider finder jeg også et par æg i stauderne eller inde mellem træerne.... Og tja, så er der jo dem, jeg aldrig finder, fordi hundene fandt dem først... Og altså, der er velopdragne til husbehov, men ligefrem Engle... Det er vist lige knap nok

M.V.H....Benny..