Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Påfugle  (Læst 3981 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jonaspetersen

• Passiv bruger
Påfugle
« Dato: 16 Juni , 2013, 22:55 »
Hej alle sammen er det svært at lave påfugle i rugemaskine eller er det bare lige som høns.. Håber i kan forstå mig... Tak

Offline alex1981

• Passiv bruger
Sv: Påfugle
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2013, 21:26 »
mener det er lige som høns og mener det er 3½-4 uge før de klækker.

Offline lenike

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2013, 06:45 »
påfugle skal være i maskinen i 28 dage hvorimod høns skal 21 dage.
temp. 37,5 ca og fugtighed 45%
de sidste 3 dage skal temp være ca 37g og luftfugtighed 60%
Lenike

1,2 blå påfugle. 1,1 hvid påfugl. 1,1 guldfasan. 10,5, dv. kochin. 1,1 glansfasan. 2,2 hvid land gæs. 17 heste og 1 dejlig beagle

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2013, 23:40 »
Man skal passe meget på med og lade påfugle kylling som er ruget kunstigt , med og komme ud og gå på jord. De bliver nemt syge, og jeg har selv mistet nogen da de fik lov og komme ud kortvarigt da de var 3 mdr gamle. Begge blev syge og døde i løbet af et par dage.

Fejlen var at jeg godt havde læst det på udenlandske sider, men tænkte det nok var en and. Hvad forskellen på de går med eller uden mor aner jeg ikke, men der er et eller andet.

Held og lykke med projektet.

Offline Winni Velling

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2013, 18:00 »
Jeg har haft påfugle i 5 år og de er svære at få til at ruge, selv om de har lagt mange æg og de er befrugtede. Jeg vil ikke anbefale dig at ruge dem ud i en rugemaskine, da kyllingerne er meget sarte. Selv de kyllinger som er ruget ud ved moderen, er der mange der ikke klarer det. Da vi har meget højt luftfugtighed i Danmark dør de fleste af kyllingerne pga. af dette indenfor de første 4 - 6 uger. Kyllingerne skal også have en varmelampe de kan gå ind under de første 2 måneder - også selvom de har en mor. Ellers er der også en del der dør.

Jeg vil anbefale dig at købe påfugle som er over 3 måneder gamle, så der er der større chancer for at de overlever.