Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: agiliti bane til hønse  (Læst 1789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
agiliti bane til hønse
« Dato: 14 Juni , 2013, 07:42 »
Hej..

Er der nogle af jer der har aktiviter i hønsegården?

Jeg har pt. lavet et hjørne med gamle store egestammer som hønsene kan finde en del insekter i og gå op på -- så har jeg et hjørne med en masse jord og græs som bare er "smidt" fra trillebøren..

men er der nogle andre "ting" hønsene godt kan lide at have?

Det er jo kun for hyggen og æggene vi har høns, så måske er jeg lidt skør omkring de skal hygge sig og have det godt  ;D
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: agiliti bane til hønse
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2013, 08:24 »
Hvis dine høns kan flyve, så er det også skægt med pinde/grene de kan flyve op og sidde på. De er faktisk også gode til at gå på balancebomme!

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2013, 08:39 »
Hej
jeg har en gynge til mine høns. Det er en pind som hænge imellen 2 træer i en 1/2 meters højde. Men de gider ikke rigtig bruge den. Jeg har prøvet en hel masse. En tunnel, en vippe osv . Men det der er allerbedst er en klump jord eller en balle halm eller andet de kan skille ad. I halmen smider jeg så noget korn. Hønsegården ligner så noget der er eksploderet. Men hønsene elsker det Og det er fint til regnvejr fordi at det holder deres fødder tørre.
 Vh Laila

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2013, 09:58 »
øhhh, gør I lidt grin med mig nu  :)
hi hi
Jordvolden har de, og de får frisk halm ind som de roder rundt i jævnligt  /o

Jeg vil bare gerne gøre det godt for dem  /o
Christina

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2013, 11:06 »
Hej
hvorfor skulle jeg gøre grin med dig?
Hvis at du kigger mine indlæg igennem kan du se at jeg har haft stillet det samme spørgsmål som dig engang.
Jeg har selv haft tanken, at man kunne aktivere hønsene. Jeg har også haft et spejl sat i op i hønsegården . Men det virker som om at de ikke ser noget i spejlet . Jeg synes, det ville være super, hvis at man kunne lave nogen ting med hønsene.  Der er jo heller ikke nogen der griner mere når at man laver en bane til kaniner. Hvis at man havde gjort det da jeg var barn(for mange år siden) Så ville man jo have troet at de havde pip i låget. Så hvorfor skulle vi ikke finde på at aktivere vores høns.
Så nej, jeg laver ikke grn med dig Og hvis at du finder på noget sjovt, vil jeg rigtig gerne høre om det.
Vh laila

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juni , 2013, 14:59 »
Synes egentlig det er lidt spøjst, at du efterlyser agility ideer til hønsene, og når du så får dem, tror du, vi tager pis på dig? Håber da ikke, det er sådan folk omkring dig normalt gør! Vores høns har pinde i gården, de kan flyve op på og det nydet de meget. Balance bommen har jeg set hos en bekendt.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 14 Juni , 2013, 18:59 »
Jeg har en gammel stol stående i hønsegården - ikke til mig, men til putterne, som flyver op på sædet og ryglænet og sidder der og holder udkig - der kan sidde 4-5 store høns og måske tage middagslur dér..
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 14 Juni , 2013, 19:40 »
Man kan sagtens lave agility bane til høns :)

Prøv blot at søge på "chicken agility" på youtube

her et eksempel

http://www.youtube.com/watch?v=BlwcG3plAnc
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #8 Dato: 14 Juni , 2013, 22:02 »
Øhh, rolig nu  :)
jeg har  :) og  /o i min tekst hvor jeg spørger om I driller eller gør grin med mig + at jeg skrev hi hi  :)

Da jeg ikke viste hvad jeg ellers skulle kalde tråden blev den kaldt agiliti....

Jeg vil bare gerne gøre det godt for mine høns  :) og ja, jeg troede faktisk I gjorde grin med mig, jeg desværre ikke har den store viden som I har, da jeg ikke har haft høns så længe, så det eneste jeg så da jeres forslag kom var agilitibaner til hunde :-[

Jeg beklager hvis I er blevet støt over mit spørgsmål om I gjorde grin med mig, det var absolut ikke min intension at støde nogle,  :-\

Jeg er blot et menneske og en nybegynder i hønseverdnen, så derfor er der nogle ting der måske virker lidt ala fis og ballade hos mig, men jeg bøjer mig i støvet for jeres viden og takker for input  :)
Christina

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 14 Juni , 2013, 22:11 »
Der er mange måder at aktivere hønsene på, og du har allerede fået flere gode idéer fra andre. Du kan også spidde kålhoveder på fx en tentorpæl i hønsegården eller trække æbler på en snor, som hønsene skal æde af. Nogle bruger også en aktivitetsbold til katte eller hunde, hvor de fylder majs eller hvedekorn i. Her er det største hit helt klart, stadigvæk, halm halm halm i store bunker. De får timer til at gå med at lede efter krible-krabler i stråene.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #10 Dato: 14 Juni , 2013, 23:05 »
halmen går de også fuldstændig grasat over her  :laugh: det er skønt at se dem..

jeg vil da prøve det med æblerne på snor og stolen har de prøvet,  :) jeg havde sat en havestol ind til mig selv,  /d men nej nej, den hønepigen var til hende, så hun sad pænt og sov på ryggen af den  :) :)
Det at smide korn har jeg ikke prøvet, så den skal også prøves  ;)
Christina

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #11 Dato: 14 Juni , 2013, 23:18 »
det er langt fra agality , men jeg har en træplade til at ligge i hønsegården, den vender jeg engang imellem, så er der guf både på bagsiden og i græsset hvor den lå

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #12 Dato: 14 Juni , 2013, 23:20 »
det er langt fra agality , men jeg har en træplade til at ligge i hønsegården, den vender jeg engang imellem, så er der guf både på bagsiden og i græsset hvor den lå

Det er da også en god ide, dine høns må da også elske den?
Christina

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #13 Dato: 14 Juni , 2013, 23:21 »
og så er det gratis proteiner, de har oss et kohoved de går og piller i og snupper madikker, det gir gode æg /o

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #14 Dato: 14 Juni , 2013, 23:25 »
og så er det gratis proteiner, de har oss et kohoved de går og piller i og snupper madikker, det gir gode æg /o

Okay  :) det vil jeg godt nok ikke have liggende  :)
Christina