Jeg føler mig rigtig godt naiv eller dum efterhånden...
Jeg har rigtig længe gerne villet ha de her fine grønne æg fra araucanaerne, og sidste år lykkedes det mig at købe 4 store kyllinger som sælger sagde var 1.3... Og jeg var lykkelig!
Men men men... tiden går og det er så 3.1.... Nå men så var der da 1 høne og så en hane...

Jeg leder videre, og beslutter mig så for at prøve at købe kyllinger i håb om der er et par høner imellem... Jeg bestiller 20 hos en der sælger dem, men der kommer så "kun" 8 ud... Så jeg kører hele vejen til nordjylland for at hente mine daggamle rollinger...
Så i weekenden har de været under grundig gennemgamg... 5.3 er mit gæt... Jeg er bare heldig.........
Nå men så gir jeg hele araucana-sagaen en chance mere ved at overveje at finde en skruk og rugeæg... Jeg leder og finder så en der påstår at han har hvide araucanaer og rugeæg heraf - jeg bliver ellevild - indtil at han sender mig billeder af høns og hane. De hvide araucanaer jeg har set da er både hanen og hønerne hvide - men hanen var kun hvid på halsen og brun resten af vejen...
Jeg beslutter så at købe den skruk og så prøve at ligge æg under fra min egen og de 3 dejlige gamle damer jeg erhvervede mig ude hos Grethe (uden at vide om de er befrugtede, men det er forsøget værd..)
Men men men.. skrukken blev liggende 2 dage og hoppede så ud.....