Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Pris på æg  (Læst 18720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Pris på æg
« Svar #15 Dato: 06 Juni , 2013, 09:15 »
2 kr. pr. æg, men regner med at sætte prisen op til 3 kr. fra næste år.

Kvalitet koster jo penge, og jeg er på linje med Tanja,,, her er der nødt til at være en stk. pris da de naboer jeg har, efterspørger 3 og 4 stk.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 06 Juni , 2013, 09:37 »
miss christina

det er sørgeligt når folk, i den grad misbruger øko mærket, hun burde anmeldet til et eller andet, har hun et salgs skilt med øko mærket på.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #17 Dato: 06 Juni , 2013, 09:37 »
Jeg er så den dyreste for jeg tager 20,- for 6 stk.
Jeg sammenligner prisen på de æg jeg skulle / ville købe i butikken hvis jeg ikke havde høns selv.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 06 Juni , 2013, 09:49 »
Jeg tror at forventningerne til privates æggepriser svinger meget. Nogle vil gerne betale 3-4 kroner pr. æg for at få "den ægte vare", mens andre forventer, at de kun skal koste 1 krone, da "hønseholderen jo ikke skal betale husleje og købe fra en distributør". Jeg har holdt nøje regnskab med indtægter og udgifter i år, og i øjeblikket har jeg haft udgifter for 200 kroner mere end indtægter, og udgifterne stiger snart, for jeg har besluttet mig for at skippe de traditionelle æglægningspiller og gå over til GMO frit øko-foder. Det koster en forumue, når man har 30 høns, og så må æggeprisen jo stige lidt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 06 Juni , 2013, 09:52 »
I mener vel naturligvis at "I vil tage xx kr pr. æg" og ikke at "I har taget xx kr. pr. æg", ikke?  ???

For den nye bekendtgørelse er jo ikke trådt i kraft endnu, og så har vi jo naturligvis ikke brudt loven ved at sælge æg, vel?...  ;)  :angel:
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #20 Dato: 06 Juni , 2013, 09:54 »
jeg har aldrig solgt !!  :o
Folk har taget dem fra mig som var det narko. Nogle har så tabt en mønt som jeg måske har samlet op  ::)

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #21 Dato: 06 Juni , 2013, 09:59 »
Folk har taget dem fra mig som var det narko. Nogle har så tabt en mønt som jeg måske har samlet op  ::)

:laugh: :laugh: Godt at du har humor- især med de naboer.......  ::) ::)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #22 Dato: 06 Juni , 2013, 10:00 »
Jeg sælger æggebakker med fyld ::). Lidt lige som at købe tarteletter på kroen. De er jo også altid med fyld ikke? ;) ;D ellers ville det jo være lidt snyd.
Venlig hilsen Tanja

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 06 Juni , 2013, 10:02 »
Tanja>> Nååå ja - pynteæg!  ;D
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #24 Dato: 06 Juni , 2013, 10:06 »
snakkede med en der var glad for hun nu kunne sælge sine æg lovligt :-)
og det er hun nok ikke den eneste der er glad for det lovlige i salg af æg

men men hun tager 2,50 for sine æg og fortalte så at folk altid var glade for hendes øko æg
hmmm hun har ikke øko æg for hun fodre ikke med øko
så blev madammen tøsefornærmet
for hendes høns gik jo frit og spiste fra det grønne hvad de nu kunne finde
de fik da også korn og piller + fra Køkkenet

så fortalte jeg hende der skulle stå øko på både piller og alt det andet også resterne fra deres køkken

ja de havde hun da ikke råd til om det var til dem selv eller til hendes høns om jeg var klar over hvad sådan noget kostede..
ja men så var det ikke øko
hun kunne kalde det æg fra frit gående eller skrabeæg men ikke øko
ja det var hun da ligeglad med for hun fik solgt sine æg

nå ja...  ::)

Ja, der er en del som tror at deres egne æg, som de måske kalder øko, kan side stilles med de rigtige øko æg. Det kan de bestemt ikke.
Der er mange ting der skal være opfyldt for at man kan få lov at bevare sit økologiske autorisation. Men det tjekkes ved myndighedernes mange årlige kontrol besøg.
F.eks. må der ikke tildeles foder/madrester som ikke er dokumenterede økologiske, samt hvis der står en dåse Stald Chok, så mister man sin økologiske status.
Høns skal være indkøbt øko-høns, for at må kaldes øko-høns. Ikke nok med noget om at ejer/sælger "han sagde" at de var øko, nej man skal have set sælgers økologiske autorisations-nr. og bevis, ellers har det intet med øko at gøre.

NB: derfor kan det sagtens være nogle ualmindelig sunde æg man har, men beviset/dokumentationen, som fordres i økologisk fødevarefremstilling, mangler bare.

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #25 Dato: 06 Juni , 2013, 10:32 »
Jeg har kun solgt/foreret rugeæg :)
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #26 Dato: 06 Juni , 2013, 10:45 »
Jeg kan tilbyde æg fra fritgående husmandshøs, fodret efter 1000 år gamle traditioner, og med luft under vingene. Så slipper vi udenom øko-, skrabe-, bure- diskussionen. Alle er glade og prisen bliver 15 for 25 :-)
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #27 Dato: 06 Juni , 2013, 10:53 »

:laugh: :laugh: Godt at du har humor- især med de naboer.......  ::) ::)
almen overlevelse !  <: <: <:

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 06 Juni , 2013, 12:26 »
Tanja@ Jg vil selvfølgelig også helst fodre med økopiller og.gjorde det ilaaang tid indtil der gik melmider i hele moletjavsen :-( Jeg købte det fra land og fritid.. hvor vil du købe fra??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #29 Dato: 06 Juni , 2013, 12:30 »
Tanja@ Jg vil selvfølgelig også helst fodre med økopiller og.gjorde det ilaaang tid indtil der gik melmider i hele moletjavsen :-( Jeg købte det fra land og fritid.. hvor vil du købe fra??
Det ved jeg ikke endnu. Jeg har faktisk lige købt 5 x 15 kg alm. piller, så de skal bruges først. Der hvor jeg købte pillerne, solgte de ikke længere øko, da ingen ville købe det :(. Tak for info i øvrigt.
Venlig hilsen Tanja