Opdatering ... efter et par trælse døgn:
I morges var Kylle helt elendig, og jeg forberedte pigerne på, at hun nok ville dø i løbet af dagen eller i morgen. Da jeg så kommer hjem i eftermiddag ligger hun stadig helt afkræftet, og jeg ser så til min gru, at der er nogle blodige klatter på brættet på vej ud i hønsegården.
Det kan dog ikke være hende, da hun ikke flytter sig af stedet, så jeg bliver bange for, at der er tale om coccidioser. Pisker ind, læser på Forum at alle kyller måske er i fare og ringer til dyrlægen. Han svarer ikke ... ringer til en anden, som svarer. Umiddelbart giver han mig ret, og finder en, hvor han kan købe en smule antibiotika til mig, så jeg kan hente det en time senere.
Den anden dyrlæge (min egen) ringer tilbage, og er ikke alarmeret over den blodige klat, år de andre 7 kyller ser ud til at trives. Som han siger - vi kan alle få en hæmorride

... Han siger, jeg skal køre til apoteket og købe noget Zoolac, og give syge Kylle 1 ml 3 gange dagligt, og for en sikkerheds skyld måtte jeg hellere isolere Kylle. Hun skulle også fortsætte med druesukkervandet, som var helt fint.
Kylle kommer i en kasse med sukkervand og foder inde i mit soveværelse. Hun får medicinen kl. 16, og allerede nu er hun meget kvikkere ... spiser selv, når vi lægger foderet foran hende, hvilket hun ikke på noget tidspunkt har gjort ude i hønsehuset.
SÅ NU GÅR DET FREMAD ... og jeg er bare SÅ lettet

De andre Kyller er nu under overvågning, at ingen af dem får det dårligt, så det måske alligevel er Coccidiose ... så lige nu krydser jeg fingre og håber, jeg ikke får brug for antibiotikaen.
Min egen læge var i øvrigt meget uenig i at give Espetre forebyggende. Han sagde, at når man kun giver de 3 dage, så slår det de "nemme" Coccidioser ned, mens de robuste overlever, og Kyllerne risikerer at blive resistente for antibiotikaen. Så hvis det skal gives, skal det gives i den fulde periode.
Så nu håber jeg, at fremgangen fortsætter

Tak for hjælp og støtte