Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør jeg med hanekyllingerne? De er begyndt at fighte?  (Læst 2998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jannimaj

• Passiv bruger
  • Hejsa. Jeg er ny i feltet.
Hejsa.
Da jeg har nogle hanekyllinger der er begyndt at kæmpe lidt med hinanden, vil jeg gerne vide hvor gamle de skal være for, at de vil være gode til slagt?  Det er Lys Sussex og Maraner jeg har.
De gør ikke skade på hinanden, endnu. Jeg har mulighed at kunne lukke hanekyllingerne for sig selv, men jeg kan ikke skille alle 5 hanerkyllinger fra hinanden. De har godt med plads i hønsegården, så de kan gå væk fra hinanden.
De er 3 mdr nu.
Janni Maj.
Lys Sussex, Maran og Jersey Kæmper + 5 moskusænder.

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Hvad gør jeg med hanekyllingerne? De er begyndt at fighte?
« Svar #1 Dato: 29 Maj , 2013, 14:14 »
Når de ikke er ældre, skal de bare have lov at lege med hindanden :)  først når de bliver ældre bliver det alvor ;)

Offline Søren K. Jensen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Maj , 2013, 16:18 »
Men du kan og så slagte dem nu. De er ikke så store men smager godt.
Lige delt i 2 og så på grillen. Det smager super godt
Mine dyr.
Store Hvide Wyandotter og Store sussex i Hvid/sort Columbia. Duer af Kobber gimpler og krydsnings spise duer. Gule og Røde Guldfasaner. Hvide, Blå og Sorte Løbeænder,  Hvide og Sortbrogede Moskusænder, flerfarvede landænder og Grå Svanegæs.

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 Maj , 2013, 17:40 »
jeg tror ikke de vil begynde at slåes rigtigt nu, de leger/øver vidst bare.

mine egne haner og en venindes sloges først rigtigt (med blod til følge og nok død hvis de ikke blev skilt ad) da de var over 6 måneder. mine var 7-8 måneder. og gik kun så længe da vi ventede på slagteren kunne slagte dem.

de burde uden problemer kunne gå sammen et par måneder endnu så de får lidt mere kød på.

min venindes kyllinger er også  3 måneder nu, og de er netop begyndt at gale  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline jannimaj

• Passiv bruger
  • Hejsa. Jeg er ny i feltet.
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2013, 22:31 »
De leger og øver sig nok som i siger. Der er ingen blod eller noget. Og de putter da også stadig sammen som en hel kyllingeflok. Så jeg lader dem være og holder jo selvfølgelig øje med dem.

Jeg har også et par stykker der er begyndt at gale. Og det lyder forfærdeligt. For deres stemmer er jo i overgang. Men jeg er da også lidt stolt af dem.  /o

Men jeg er meget glad for jeres svar. Tak for det.
Janni Maj.
Lys Sussex, Maran og Jersey Kæmper + 5 moskusænder.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 02 Juni , 2013, 22:33 »
Jeg ville helt sikkert fjerne dem, så de ikke går sammen med hunkøn, som de så skal til at slås om og bruge energi på.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub