Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fasankyllinger  (Læst 3699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nielsen2000

• Passiv bruger
fasankyllinger
« Dato: 28 Maj , 2013, 21:47 »
Hej. for noget tid siden fandt jeg en rede med fasanæg i, de lå under nogle grene som blev flyttet, så jeg lagde dem i rugemaskinen. nu er tiden så kommet hvor de er begyndt at klække, og de skulle gerne ud under varmelampe og gå, men nu har jeg fået fortalt at det kan de ikke de SKAL have en "mor" er det rigtigt eller hvordan gør i? venlig hilsen Patrick

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: fasankyllinger
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2013, 22:03 »
De kan sagtens klare sig med en varmelampe. Dog siger man at de har lidt større chance for kanibalisme. Vores tidligere genbo rugede mange fasankyllinger ud med skrukhøns hvorefter kyllingerne blev flyttet under varmelampe og det gik fint. Dog skulle man passe på når man fodrede og gav vand da de er noget mere vilde og flyver for et godt ord lige ud mod en for at komme fri. Det kan en skruk måske også dæmpe temperamentet lidt.

De kan dog sagtens klare at vokse op under varmelampe og sidenhen sættes fri, spises eller videravl hvad man nu lige vil. Du skal nok være lidt mere opmærksom på at de får nok protein i foderet. Da de skal have lidt mere end hønsekyllinger.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline nielsen2000

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2013, 22:07 »
ja okay s er jeg mere rolig igen hehe :) der kommer nok omkring ti stykker og de får rimeligt med plads. havde planlagt at fodre med noget starterfoder til kyllinger

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2013, 22:34 »
jeg tror du skal købe noget startfoder til fasaner og agerhøns, da det indeholder mere protein en alm kyllingestart. Fasaner agerhøns og vagtler kræver mere protein end høns.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk