Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Makabert syn, drabt høne.  (Læst 1964 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte Paulmann

• Passiv bruger
  • har brahma høns
Makabert syn, drabt høne.
« Dato: 28 Maj , 2013, 20:37 »
Var ude for at give korn her sidst på eftermiddagen og undre mig over at min gule høne ikke kom for at spise.

Så jeg kiggede først i hønsehuset, ingen høne der. Så mig på rundtur på hønsenes plæne og kunne se hende ligge meget stille i et hjørne.

Da jeg kommer over til hende ligger kroppen på den ene side af hegn/hæk og hals på den anden side. Et eller andet har forsøgt at trække hende igennem.

Det skal siges at det er en god stor velvoksen brahma høne så der skal jo nogen kræfter til.

Jeg har samlet stumperne sammen og kan ikke finde hovedet.

umiddelbart er det sket ved middagstid for jeg så hende i formiddags. Det ser ikke ud til at der har været kamp i hønsehuset, så det er sket i gården eller på plænen.

Er der nogen der har en idé om hvad der kan være sket.

Jeg bor i Pårup som er en lille flække med 100 huse og marker rundt om byen.

venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Makabert syn, drabt høne.
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2013, 20:44 »
Jeg kan ikke lige vurdere hvor meget der er spist af hønen...?

Men hvis rovdyret har forsøgt at trække hønen igennem et hul i hegnet, der er så småt at hønen ikke kunne komme igennem. Så er det nok et dyr i mårfamilien du skal kigge efter. Sandsynligvis en mink.

Men på det ene billede ser det ud som om at der næsten kun er fjer og skind tilbage. Hvis dette er tilfældet så må det jo være en ræv eller evt. en mårhund. En mink kan nok ikke fortære det meste af en Brahma høne på én gang.

Specielt på nuværende tidspunkt af året kan alle ovennævnte dyr finde på at jage ved højlys dag.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Makabert syn, drabt høne.
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2013, 20:45 »
Pyhhhh ikke nogen rar oplevelse : ( men hvem der har været på rov aner jeg ikke...

Offline sallow

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2013, 20:51 »
Mit gæt rt ræv. Hvalpene er store nu og kræver meget mad. Vi midstede 13 høns på to dage.

Offline Charlotte Paulmann

• Passiv bruger
  • har brahma høns
« Svar #4 Dato: 28 Maj , 2013, 20:59 »
Billederne er taget på samme tid.

Kroppen var på den ene side af hegnet. Hals på den anden. Det er lige som om at der er taget fjer af i ringe rundt om halsen.

For mig ser det ud som om halsen er hevet over. Det eneste jeg ikke har fundet er selve hovedet.

Hegnet i hækken er alm. Grønt havehegn.
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2013, 21:05 »
He he...Ja, nu findes "almindeligt grønt havehegn" med forskellige størrelser masker ;)

Hvis maskerne eks. er 7,5x10cm. så kan du vidst godt udelukke ræv.

Rovdyret har sandsynligvis rykket hovedet af, og spist det, imens den har prøvet at trække hønen igennem.

Danny
Himlen bør altid være blå!