Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp - ællinger klækker - sorte æg - er de rådne?  (Læst 2609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lipu

• Passiv bruger
Hej alle, jeg har godt nok skrevet i en anden tråd også, men jeg er bange for at jeg hurtigt skal have evt. dårlige andeæg væk da de er i gang med at klække nu?

Hvordan er det med mørke/sorte æg, skal de væk nu inden ællingerne kommer ud - og er de rådne??

På forhånd tak :-)
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline alex1981

• Passiv bruger
Sv: Hjælp - ællinger klækker - sorte æg - er de rådne?
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2013, 12:43 »
jeg lave ingenting når ænderne selv ruge. de må selv finde ud af hvad det.
hvis æggene er mørkt når man lyser dem så kan der også være en ælling i!

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2013, 12:45 »
Jeg har ikke lyst dem, de er nærmest mørke/sorte at se på på skallen dvs. - 'udefra'?? Det er umiddelbart kun 2 æg, men synes bare den ene var foruroligende mørk i skallen - og det er ikke skidt :-)
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2013, 17:48 »
Hmm måske er jeg bare lidt nervøs :s -kan godt være det bare er ællingerne jeg kan se... Er nu lidt bange for at andemor er blevet forstyrret for meget i dag da jeg har forsøgt at lave en indhegning omkring andehuset i dag men hun farede ud og fløj over lige med det samme så hegnet er fjernet igen... Opdagede så at hun ik har været på æggene et par timer efter og oven i købet har overskidt halvdelen af æggene så var nødt til at tørre dem ganske forsigtig med køkkenrulle. Men FØJ for en stank!!!!! Nu er hun tilbage, tror hellere jeg må lade hende være nu...
Mange hilsner Liselotte