Tak for alle jeres gode råd. Jeg er må ud og arrangere vand og mad i andehuset, for kanterne på vores sø er meget stejle, så jeg vil afgrænse dem adgang dertil indtil jeg har fået lavet en opgangs-stige til ællingerne.
I dag er dag nr 35 og i går aftes var der stjerner på flere æg og en enkelt var på vej ud af ægget, så det er gået relativt hurtigt. Andemor har været en super stabil ruger, hun har kun været af reden max 5minutter 1 x pr dag. Til sammenligning har jeg en anden and som også ruger, men hun er af reden hver aften i 1-2 timer og hygger sig med badning og spisning, så jeg antager at hendes rugning vil tage lidt ekstra tid, men det venter jeg spændt på det ved jeg i næste uge hvor her skal hendes klække.
Jeg prøver at give andemor lidt ro, men jeg må snart ud og kigge hvad der er sket i løbet af natten. Hun ruger på hendes egne æg, plus nogle løbeandeæg og to svanegåse æg. Så jeg er meget spændt på om jeg har timet det rigtigt med klækningen.... Det bliver super spændende at se hvad der sker i løbet af i dag.