Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Finder kyllinger selv ind ved regn...  (Læst 1719 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Finder kyllinger selv ind ved regn...
« Dato: 23 Maj , 2013, 22:44 »
Hej,
mit første hold kyllinger på nu ca. 3 uger, vil jeg gerne have flyttet fra kyllingemoderen og ud i en lille hønsegård. Men kan de selv finde ind til varmelampen i huset hvis de fryser, og finder de selv ind hvis det begynder at regne?
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Finder kyllinger selv ind ved regn...
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2013, 08:42 »
Hvis de kender vejen ind så plejer de sagtens at kunne finde ud af at regulere det, når de mangler varme.

Med at "kende vejen" mener jeg at der eks. ikke skal være en stor rampe/trappe de først skal lære at benytte, eller lign.

Men lad dem gå inde i huset i et par dage og så kan du åbne til ude arealet, derefter.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2013, 03:40 »
 en nem måde er at sikre sig ar de hopper over 20 cm for at komme ud , og en mursteenstrappe 7 cm trin ind, det klarer de oss når de er trættte så

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2013, 06:42 »
Jeg ville sørge for at være hjemme de første dage, hvor du lukker dem ud, så kan du hjælpe, hvis det bliver nødvendigt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2013, 07:31 »
Jeg har prøvet at have ca. 20 hønekyllinger, der konsekvent lagde sig lige udenfor huset. Hanekyllingerne gik selv ind og lagde sig til at sove indendørs.
Det tog ca. 14 dage, hvor jeg gik om og satte hønekyllingerne indenfor udgangslemmen, før de selv fandt ud af at gå ind. Selv regn og blæst var ikke nok til, at de selv fandt ind.
Det eneste tidspunkt, hvor kyllingerne selv gik ind var, når de skulle æde og drikke. Ellers var huset tomt resten af dagen.
Kyllingerne var gul/sort columbia dværg-Sussex. Ved min Antwerpener Skæghøns har jeg ikke oplevet et tilsvarende problem.