Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns  (Læst 2006 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanrath

• Passiv bruger
Høns
« Dato: 23 Maj , 2013, 21:46 »
jeg er ny i dette forum og kludrer rundt herinde , men jeg søger en rolig hønse race  hvis der er nogen der har en god idé , de skal bare bruges til hygge i haven og lidt æglægning  :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høns
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2013, 21:58 »
Velkommen til <I.

Der er mange bud på en god race til din have. Har du været på biblioteket og låne Jørgen Liljesøes "Den store hønsebog"? Der er rigtig god inspiration at hente.

Ellers vil jeg pege på racer som maran (har jeg selv; chokoladebrune æg, rolige høns, tillidsfulde høns, MADGLADE høns ::) ), faverolles, brahma, wyandotter, australorps, barnevelder med flere. Der er mange at vælge imellem /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2013, 22:12 »
Hej

Ja, der vil helt sikkert komme mange bud og hver har deres favorit ;D. Jeg startede med Orpington for lidt over et år siden og dem er jeg rigtig glade for. De er meget rolige om omgængelige. Et problem for mig lige pt er bare at de hele tiden vil lægge sig skruk efter at der kom varme i vejret. Og de er vist kendt for at skrukke for et godt ord (det gør mine i hvert fald). Det er rigtig hyggeligt med det skrukkeri, men æggene udebliver og jeg må indrømme at jeg synes det er træls at afskrukke dem da både dem og jeg bliver stresset af det. Hvis jeg skulle vælge om i dag ville jeg måske hellere tage nogle Australorps, de skulle vist ikke skrukke helt så meget og det ville i hvert fald passe lidt bedre ind her  :). I leksikonet øverst på siden kan du læse racebeskrivelser om de forskellige racer. Uanset hvad du vælger så bliver du garanteret helt tosset med dem ;)
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Tove

• Bruger
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2013, 07:41 »
Ud over de allerede nævnte er kochin (gerne i dværg) fantastisk hyggelige og nemme høns. Dem startede vi med. Og silkehøns er også dejlige og rolige.
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Miss Christina

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2013, 08:03 »
faverolles
er som små Hunde og så flyver de ingen steder  :)
de er gode æglægger og er lækre at spise hvis du når der til

det er så sjældent de lægger sig skruk

mine vil være med til alt og følger os over alt i haven selv små børn er de glade for
skal så lige passe på hvis de små spiser for de er sikker på det er delemad *f

det er typisk sådan et sind jeg møder uanset hvor jeg møder racen faverolles i stor
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2013, 08:05 Fra Miss Christina »