Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugning af andeæg i suro King 20  (Læst 3909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Joan

• Bruger
    • Kirstinesminde
Rugning af andeæg i suro King 20
« Dato: 23 Maj , 2013, 09:31 »
Er der nogen der har erfaring med rugning af andeæg i suro King 20 ?? Hvordan med oversprøjtning??? Skal man tage dem ud af Bakken og så ned igen??? Har rigtig gode resultater med hønseæg så nu skal det prøves med ænder!!!
0,3,4Dværg wyandotter
1,4,17 lyse sussex
0,0,6 gammel dansk landrace gæs
1,0 hvid landand ( som meget ønsker sig en kone)
0,0,4 vildtfarvede landænder
2, Brune Labrador
1 Norskeskovkatte
1 alm. huskatte
Simmentaler kødkvæg
2 nordbagger

Offline todda

• Bruger
Sv: Rugning af andeæg i suro King 20
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2013, 22:05 »
Jeg har sådan en maskine og rugede i fjor med den.Brugte opskriften fra America til venstre på siden her.Man skal bare huske at tp skal være en grad lavere end med fladruger uden motor.Rugningen forløb perfekt.
Ps.har oplevet at rugemaskinen i år pludselig viser en halv grad for lavt,ved en kontrolmåling.Fik mistanke,da æggene ikke fik stjerner på dag 20 som de ellers plejer.
I brugsanvisningen står der ,at man ikke skal pille ved kalibreringen,men hellere taste den "manglende varme)højere på maskinen.Så min er for tiden sat til 38,3 og det har fungeret .
Har dog tænkt mig at indlevere den til forhandleren til eftersyn,når jeg er færdig med årets rugninger.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2013, 22:39 »
I brugsanvisningen står der ,at man ikke skal pille ved kalibreringen,men hellere taste den "manglende varme)højere på maskinen.

Står der virkelig det i brugsanvisningen.

Jeg har en RCom 50 Pro, hvor der i anvisningen står at maskinen er korrekt kalibreret fra fabrikken. Men efterfølgende er der anvisning på hvordan maskinen kalibreres (hvis første udsagn alligevel skulle vise sig ikke at være rigtigt ;D). Og det var det så bestemt ikke i mit tilfælde.
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2013, 22:54 »
Min er Suro king 20,den kørte upåklageligt i fjor.Ja der står,at man ikke selv skal "pille" ved den
Er bange for den er tlistoppet efter flere rugninger.
Min gamle computer ,har stået i samme rum(køkkenet),den stod af,der fik jeg den besked at den var tilstoppet af støv og hundehår ;D
Dyr rugning  ;) ;)
Nu begynder fjernsynet minsandten også,at vise underlige farver.
Moralen er vist,at man skal holde rugning og ømfindtlige apparater adskilt. :(
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2013, 23:01 »
Disse små 'fnuller' der kommer fra kyllingerne kort tid efter klækning kan selvfølgelig komme ind alle vegne. Men kan de komme ind til vitale dele af rugemaskinen kunne det tænkes at de med en støvsuger kunne suges tilbage samme vej.

Computeren kunne nok også have været reddet med en støvsugning. Det havde dog nok krævet at du havde åbnet kabinettet til den.
Mvh
Erik Andersen

Offline Joan

• Bruger
    • Kirstinesminde
« Svar #5 Dato: 30 Maj , 2013, 20:44 »
har nu faktisk ikke kontrolleret temperaturen... men har ruget kyllinger uden problemer... men tager du æggene ud og oversprøjter og lader "lufte" og så i maskinen igen???
0,3,4Dværg wyandotter
1,4,17 lyse sussex
0,0,6 gammel dansk landrace gæs
1,0 hvid landand ( som meget ønsker sig en kone)
0,0,4 vildtfarvede landænder
2, Brune Labrador
1 Norskeskovkatte
1 alm. huskatte
Simmentaler kødkvæg
2 nordbagger