Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine til begynder og til få æg?  (Læst 10731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

• Bruger
Sv: Rugemaskine til begynder og til få æg?
« Svar #15 Dato: 22 Maj , 2013, 23:25 »
Aha så er jeg med på hvilken det er :p .... Hold fast Rcom 20 er meget billigere hos P & T poultry det kan jeg godt se :o blir interessant at se hvad de svare dig...
Mvh Line

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 Maj , 2013, 23:41 »
Jeg har købt en Rcom 20 ...og elsker den ..den er super lækker i design, gør alt selv undtagen hælder vand på og så nem, og ja elsker designet og når du åbner for den så går der kun et øjeblik så er temp. og fugt som den skal være, eneste problem er at manden min ikke syntes jeg skulle købe den store ...for han vidste jeg så ville fylde den op også, så min R FOR lille :) Ønske : Rcom 50 ;) ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 23 Maj , 2013, 00:28 »
De svarede forbavsende hurtigt:

Citat

Hello Erik,

I have an agency contract with RCOM to supply UK & Ireland only and am not allowed to supply outside that area.

Trust me I wish I could supply units but I must honour the contract that RCOM have given me. We are able to supply other items to Denmark but RCOM have restricted our selling area for RCOM.

There is little I can do in this matter but you are welcome to contact them at rcom@rcom.co.kr our contact is Jerry.

Kind regards
P&T Poultry

Citat slut

Jeg har skrevet til RCOM i Korea. Lad os se hvordan de reagerer.
Mvh
Erik Andersen

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 23 Maj , 2013, 00:34 »
du er da super hurtig Erik  /o og også hurtigt han svarede. jeg var inde og se på deres hjemmeside og kigge på Rcom 50 og der kunne jeg finde den billigere i Danmark, men måske er det en af de andre deskulle være billigere med??  :) Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #19 Dato: 23 Maj , 2013, 00:37 »
Stinne

Jeg har ikke tjekket men vær opmærksom på at de findes både som RCOM 50 og RCOM 50 Pro.

Måske det kan være grunden til at den synes billigere i DK? Som sagt, jeg har ikke været inde og tjekke.
Mvh
Erik Andersen

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 23 Maj , 2013, 00:42 »
ja de findes i begge typer men den jeg søger er ikke Pro ... men ku se at den maskine jeg var int. i var vist kun 200,- billigere men så kommer der vel fragten oven i. men Rcom 20 er synes jeg en super nybegynder maskine ...og om man ikke ved om det er noget for en er en træmotorruger til 9-900 æg måske lidt vildt i starten og tror det er meget nemt at sælge den igen om man fortryder... desværre vil folk ikke af med dem igen ;) du vejledte mig i sin tid inden jeg købte og det var jeg meget glad for Erik :)

www.silkies.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 23 Maj , 2013, 14:05 »
jeg kører på 3. år med 2 madam blå ;D det er rigeligt for mig, lidt hønseæg og andeæg, det kmmer ok resultat... har ingen ambitioner om at skulle producere 50 ællinger og kyllinger/år, dem kan vi ikke spise alligevel ;)
 maskinen er nem at rengøre og pakke væk nå sæsonen er slut.
selv om jeg tit har overvejet skift til en fuldautomatisk model, det ville være nemmere, meen med de få antal rugninger per år- kan jeg sagtens klare det arbejde.
måske skal du gøre op med digselv hvad vil du med maskinen - hvor meget skal den bruges, hvor meget tid har du til at "nusse" om æggene... osv, så bliver valget måske lidt nemmere
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 23 Maj , 2013, 22:48 »
selv om jeg tit har overvejet skift til en fuldautomatisk model, det ville være nemmere

Anna - du kan købe en lille motor til Madam Blå så den bliver fuldautomatisk. Maskinen er forberedt til det.  ;)

'Dine' gæs har det i øvrigt fantastisk her hos mig. Gasen satte konen på plads for ca 2 uger siden, men jeg tror han nu har forstået hierarkiet på matriklen. Han skulle blot en tur på armen og kæles lidt for. De dyr, de dyr.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 23 Maj , 2013, 23:21 »
P&T Poultry ser videre ind i sagen, men vil ikke honorere ordrer fra lande udenfor UK/Irland indtil de har færdiggjort deres undersøgelse af det legale. Jeg sender dem et link til EU traktatens artikel 81 omkring 'varers frie bevægelighed indenfor EU' samt gældende regler omkring 'begrænsning af konkurrence'. Jeg kan jo lige så godt hjælpe dem lidt på vej.  ;)

RCOM i Korea har endnu ikke reageret på min mail. Jeg bad dem svare indenfor 48 timer, så de har jo lidt tid endnu til at tænke over hvad de vil fremover. Jeg gjorde pænt opmærksom på at jeg ikke havde til hensigt at indberette 'uregelmæssighederne' i deres kontrakter med distributører, hvis de ville sørge for at bringe disse kontrakter 'in line' med gældende EU regler (underforstået at de ville blive indberettet hvis de afviste).

Om EU så evt vil gøre noget i denne sag må tiden vise. Fra tidligere erfaringer ved jeg at de i EU er utroligt svære at råbe op, ja nærmest umulige.     
Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 24 Maj , 2013, 07:58 »
 ;D ;D ;D Erik - jeg har skam splinter ny motor til maskinen... men man er jo vant til at gøre det selv ikke - så den ligger pænt i kassen- ha og jeg klarer uden - ja nu har jeg gjort det i så lang tid... især andeæg synes det er sjovt at vende og oversprøjte...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 24 Maj , 2013, 08:49 »
HVIS man kan vente, så kan man købe alle americas ting uden moms på america´s stand på LU - den 14. +15. december i Herning.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #26 Dato: 29 Maj , 2013, 23:40 »
Ikke at der er sket så meget nyt, men blot for lige at opdatere.

RCOM i Korea svarede i går, men da deres CEO er på rejse og først tilbage på kontoret næste uge vil de helst ikke sige noget med indhold i, før i næste uge. Og det er jo fair nok.

Jeg har ikke hørt mere fra P&T Poultry, men skal nok opdatere hvis/når de siger mere.
Mvh
Erik Andersen