Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår kommer ræven??  (Læst 1334 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadja

• Passiv bruger
Hvornår kommer ræven??
« Dato: 21 Maj , 2013, 10:59 »
Er der nogle herinde der ved hvornår ræven går på rov?

Nu mistede vi vores flok til ham forrige fredag hvor vi glemte at lukke lågen  <W
Normalt har vi altid først lukket når mørket er faldet på, vores høns har gået frit i haven men er altid gået ind, men nu hvor vi har fået nye høns som først lige har prøvet at blive lukket uden for gården de sidste dage, sidder jeg konstant og kigger på klokken og ud ad vinduet når vi nærmer os aften, for jeg frygter virkelig at han skulle komme igen..  >:(

De sidste dage har de været inde lidt i 22, kan jeg godt være rolig selvom vi først lukker lemmen på det tidspunkt? Jager han først når mørket er faldet på eller hvordan?
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Hvornår kommer ræven??
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2013, 11:04 »
Du kan vente besøg af ræven både dag og nat, dog hyppigst i de "stille" timer.

Offline Niels Andersen

• Passiv bruger
  • Hjemmegående skibs- og havenisse
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2013, 11:19 »
Den kommer når du mindst venter den ...    - Vær beredt!  ;)
1.4 Gallus gallus domesticus 'rød dorking'
0.1 Gallus gallus domesticus 'lys sussex'
0.2 Gallus gallus domesticus 'hul-i-hækken'
1.1 Anser anser domesticus 'grå danske'
1.1 Felis catus 'gråstribet alm. europæisk korthår'
0.0.1 Homo sapiens sapiens 'alm. dansk' - egen avl :)

Offline Lone

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Maj , 2013, 11:19 »
Var der ikke noget med, at I har en stor hund? Hvis den patruljerer konstant, indtil hønsene er lukket inde, ville jeg måske tage chancen, ellers slet ikke. 'Jeres' ræv har jo prøvet hvor nemt og godt, det er med fjerkræ, så sandsynligheden for, at den gentager succes'en er meget stor. Og er hønsene ikke tilgængelige om natten, må den gøre forsøget om dagen, for dens hvalpe kræver meget mad nu..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Maj , 2013, 12:32 »
her kom ræven igår ved 11 tiden sammen med 2 unge 100 meter fra hønsene af. de jagte når de har brug for mad,

Offline Nadja

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 Maj , 2013, 12:35 »
Tak for svar, og ligesom jeg troede vi kun var udsatte efter mørkets frembrud  /d

Jo Lone, vi har stor hund, og han er også ude til de kommer ind - i håb om at han holder Mikkel på afstand  /o Heldigvis vil han gerne være ude, så det er jo et plus..
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 21 Maj , 2013, 12:36 »
Jeg har 2 gange mistet høns til ræven, og begge gange først på eftermiddagen  :police:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 21 Maj , 2013, 12:43 »
Ræven lærer sine unger at jage om dagen, og når de små skal forsøge sig selv, kommer de også om dagen, og først henad efterår/vinter begynder de at komme i skumring og nattetimerne.

Hvis de mener der er mere at komme efter, så kommer de igen og igen.... glem ikke at lukke, ræven opdager det lige med det samme når den er på sin daglige patrulje  :police:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn