Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår skruk med kyllinger sammen med de andre  (Læst 1424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
Hvornår skruk med kyllinger sammen med de andre
« Dato: 20 Maj , 2013, 22:10 »
Mine tre skruk m kyllinger har i dag vandret rundt i haven for første gang. Kyllingerne er 1,5 uge. De har boet adskildt fra de andre med hønsehegn, men kan kun komme ud af samme lem som de øvrige når jeg ikke er hjemme. Og jeg skal jo på arbejde i morgen. Tør jeg åbne op. Det lod til k dag, at de andre høns var nysgerrige men gjorde ikke kyllingerne noget. Dog virkede det som om at enkelte af silkekyllingerne frøs og moderen glemte en, som har været inde og få varmen, inden jeg igen lagde den under skruk. Ville i åbne op og lave fælles gård ?

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Hvornår skruk med kyllinger sammen med de andre
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2013, 06:58 »
Nu kyllingerne er 1,5 uge, skulle de være vakse nok til at finde skrukken hvis de fryser, så jeg tror jeg vil lade dem komme ud og nyde det gode vejr.
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvornår skruk med kyllinger sammen med de andre
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2013, 07:13 »
Mine kyllinger er med skrukken ude, når de er få dage gamle, men hvis du er utryg, så lade dem blive inde, især hvis det er dårligt vejr.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk