Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk løbeand??  (Læst 3394 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
Skruk løbeand??
« Dato: 18 Maj , 2013, 14:33 »
Jeg troede på ingen måde at løbeænder rugede, men ikke desto mindre ligger min ene and på den ene af deres to reder og holder vældigt øje med verden omkring den.
Nu lader jeg naturen gå sin gang, men jeg forventer bestemt ikke noget. Desuden er jeg meget i tvivl om befrugtningen af æggene. Jeg har kun set min andrik parre to ud af fire ænder og han er meget voldsom, men det virker ikke gennemført.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Skruk løbeand??
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2013, 21:50 »
Det lyder da rigtig spændende :) husk at holde os opdateret...
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2013, 22:48 »
Min medkolonist Margits løbeand har både i år og sidste år lagt sig til at ruge - desværre kun godt tre uger hver gang. Men held og lykke - der krydses fingre herfra.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2013, 23:08 »
Jeg kender nu også et par stykker der har haft rugende løbeænder men også med lidt forskellig udgang.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2013, 23:07 »
Min sorte and har nu lagt sig helt fast og går kun kortvarigt af reden for at bade og spise. Hun er sk#%} sur og hvæser og "viser tænder" når man går ind i andegården, men rejser sig ikke. Det må være gode tegn da min flok ellers bestemt ikke er tamme og altid sørger for at befinde sig i modsatte ende af hvor vi andre er.
Jeg krydser stadig fingre for at hun bliver liggende.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2013, 08:47 »
Fedt  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling