Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Integration  (Læst 1163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline trinemia

• Passiv bruger
Integration
« Dato: 17 Maj , 2013, 09:49 »
Hvor gamle skal kyllingerne være før man kan flytte dem ind til de gamle i hønsegården, uden at blive mulet alt for meget ? Jeg kan ved Gud ikke huske hvornår jeg gjorde det sidste år, 10 uger ? 15 uger??
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2013, 10:02 Fra trinemia »
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
1 stk. ægtemand som næsten har vænnet sig til hønsene ;o)
0.2 katte

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Integration
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2013, 09:58 »
Det er svært at sætte et tal på da det både kommer an på størrelsen af hønsenes tilgængelige areal og deres temperament.

Under alle omstændigheder skal man ihvertfald holde øje med dem. Når jeg sætter ungdyr i flokken (som ikke er vokset op, i flokken, fra de var daggamle) plejer de min. at være 7-8 uger. Men ofte går de op af det samme hegn i min. et par uger inden sammenføring.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Integration
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2013, 10:02 »
Det plejer at gå nemmest hvis de små i en periode har gået lige på den anden side af et hegn, så de kender hinanden, så går det mere fredeligt for sig når hegnet bliver åbent,,, evt med et hul der er stort nok til at kyllerne kan pile frem og tilbage, men for småt til at de store kan følge efter ...
Hvis du er nødt til at lukke helt op, så sæt nogle skjulesteder, som en balle halm, eller kasser så de små kan komme i ly, evt. en palle de kan komme under.

Ellers synes jeg de skal være ret store for at indgå i flokken, forstået som klækket om foråret, integreret om efteråret.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn