Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hurtig hjælp !?Hønemor har forladt pippende æg  (Læst 2112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

• Bruger
Hurtig hjælp !?Hønemor har forladt pippende æg
« Dato: 13 Maj , 2013, 18:24 »
Hej allesammen
Nu er jeg her igen med et lille (for mig) akut problem....jeg håber meget I kan give nogle hurtige råd, det plejer i at være så søde til...
Jeg er lige kommet hjem og har opdaget min rugende høne har forladt reden med en skøn kylling MEN et æg pipper !!!!!!!!!!!!
Kan jeg gøre noget??????

Kh Lui.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
Sv: Hurtig hjælp !?Hønemor har forladt pippende æg
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2013, 18:28 »
Prøv at sætte hende indenfor i en lille papkasse sammen med kylling/ æg

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2013, 19:21 »
.....eller hold ægget varmt og put det under hende når hun er gået til ro.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Lui

• Bruger
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2013, 22:16 »
Det er gode forslag...

Nu opdagede jeg til aften, at en anden høne med kylling, har lagt sig på ægget for natten...så må vi håbe det kan hjælpe lidt.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Offline Lui

• Bruger
« Svar #4 Dato: 20 Maj , 2013, 22:44 »
En lille afslutning på den historie....
Der kom en lille kylling mere - den var helt ny ! om morgenen var der så to ...den var kommet ud i løbet af natten, under den anden hønemor. Men ingen af mødrene ville have den, desværre. så den var død da jeg kom hjem. Det var jeg godt nok ked af, og jeg tænkte længe over, om jeg kunne have reddet den lille ny...den kom 4 dage efter den første, og kunne jo slet ikke klare sig selv. Jeg syntes ellers det var et lille mirakel den kom ud...
Men men...den kylling der kom ud først og overlevede har det så godt og er super frisk. Så nu har jeg to hønemødre der går rundt og hjælper hinanden. Fordi de begge har ruget og haft deres kyllinger med de andre fra starten, er de nu fint integreret i flokken og mødrene er gode, for den ene kylling de nu hver har. Jeg synes det er lidt hårdt, når så mange af kyllingerne ikke bliver til noget eller dør (har måtte smide 3 kyller ud) men det er nu idyl og dejligt, at 2 har det så godt. De har det virkelig dejligt sammen.... ;D ;D