Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lem til hønsehus??  (Læst 4336 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadja

• Passiv bruger
Lem til hønsehus??
« Dato: 13 Maj , 2013, 12:32 »
Vi skal have byttet vores nuværende stige udgang til hønsehuset ud med en lem i gulvhøjde, i den forbindelse kunne jeg rigtigt godt tænke mig at se jeres hjemmelavede indgange til inspiration  ::)

Er det nødvendigt med vindfang og skal lemmen helst placeres inde eller ude, nu tænker jeg af hensyn til at ræven helst ikke skal kunne åbne den  /d Er der nogle gode måder man evt. kan låse den på så den ikke kan skubbes op?

Vi vil helst gøre det rigtigt i første omgang så alle gode råd og ideer modtages med kyshånd  /o
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Connie

• Bruger
Sv: Lem til hønsehus??
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2013, 16:02 »
Hej Nadja

Jeg har selv lige haft en debat om størrelsen på lemmen - måske du kan bruge svarene der til noget :)

Vindfanget er til, for at det ikke skal blæse direkte ind i hønsehuset.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=32920.0

mvh
Connie
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2013, 16:17 »
jeg ville beholde den brede rampe (lade den være nede), og så sætte en plade for hullet hvori jeg ville lave en lem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2013, 16:46 »
lav en låge som kun kan lukke ud ad så ræven ikke kan skubbe den ind. i den modsatte side hvor hænslerne er skruer du en træ klods i på væggen med en skrue. så kan du bare lukke om aften og lige dreje træ klodsen en halv omgang, og så er der låst  /o

1,1,2 moskusænder
0,0,10 danske land gæs
1,1,3 blandningshøns
0,1 mørk sussex
0,2 lys sussex i stor
0,1,14 rhode islander
0,1 isa brown
1,3 millefluer/Sabelpoot