Alt imens kyllingerne er igang med at klække kan jeg lige nå at berette om min meget grimme kylling.
Jeg er ved at ruge kyllinger ud for en ven. Ville lige tjekke op på det hele på 20. dagen... Det kunne jo være nogen var begyndt at klække. Jeg rækker min hånd ind bag hønen og får fat i noget meget koldt og klamt... Jeg tænker straks at noget måtte være dødt. Men i det samme bevæger det kolde og klamme sig, tilmed ganske kraftigt. Jeg er her ved at få et hjertestop

.
Da jeg efter et par et par sekunder får samlet mig lidt får jeg fat i klumpen. Det er en stor fed tudse som har ligget og puttet sig under mutter skruk

. Jeg øsnker selvfølgelig at fjerne den da den ikke skal forstyre rugningen, men mutter skruk mener det er hendes og straks får jeg adskellige huk. Hun har nok været stolt på trods af at "kyllingen" var så grim. Hun kunne selvfølgelig adtid dække sig ind under at det jo ikke er hendes æg og derfor ikke ansvarlig for kyllingernes udseenende.
Men to rigtige kyller var kommet her til morgen og flere er på vej. De er meget søde og kønne