Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Opstart med ænder  (Læst 9610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alex1981

• Passiv bruger
Sv: Opstart med ænder
« Svar #15 Dato: 17 Maj , 2013, 22:10 »
jeg slagte alt jeg har lyst til vi har hunner når vi kun er sammen nog når vi har gæster tage vi en stor andrik.
vi patere også gerne en del og spise andebryst en gang om mellem. lårene bruge vi så til kinesiske ratter, suppe eller hvad man nu komme i tanken om.

hvis man undersøge lidt mere om hvad for mugelighedder man har med ænder eller deler af dem kan man lave spænende ting.

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 Maj , 2013, 22:13 »
Tager glædeligt imod en masse opskrifter i har prøvet :D Kunne da være rigtig spændende at eksperimentere med :D
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 17 Maj , 2013, 22:17 »
jeg slagte alt jeg har lyst til vi har hunner når vi kun er sammen nog når vi har gæster tage vi en stor andrik.
vi patere også gerne en del og spise andebryst en gang om mellem. lårene bruge vi så til kinesiske ratter, suppe eller hvad man nu komme i tanken om.

hvis man undersøge lidt mere om hvad for mugelighedder man har med ænder eller deler af dem kan man lave spænende ting.

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 17 Maj , 2013, 22:52 »
Med hensyn til græs Loan, så bruger jeg flytbare huse og plastiksandkasser til vandet.
Så flytter jeg rundt på tingene inden for indhegningen, og der er hele tiden græs over det hele.
Det er pænt og jeg kan når som helst flytte dem et andet sted hen i haven.

Det er også meget sundhedsfremmene for ænderne, selv om de dog er ganske robuste i forhold til ikke at blive syge af at ligge i små vandhuller fyldt med mudder og møg. Og risikoen for sygdom er minimal hvis du kun har 1.1 og ikke får ællinger udefra hvert år.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).