Ja, ingen tvivl om at ræven er forbi hver nat, jeg har oplevet det to gange, en gang, hvor min mand skulle lukke for hønsene, og glemte de to rum og en gang, hvor vi var i USA og søn og svigerdatter passede "bedriften".
Første gang mistede jeg 16 dyr bl.a. min ynglingsskruk, en høne jeg havde avlet som lagde grønne æg, og en del af mine gamle stamdyr + en del fra samme år.
Anden gang var det dels en araucana, nogle af mine stamdyr og så nogle af de unge.
Første gang var ubeskriveligt hæsligt, jeg kom over for at lukke basserne ud, og der lå fjer på græsset, så allerede inden jeg fik set ind i hønsehuset, vidste jeg, at det var rivende galt, anden gang var vi ude at rejse, og alle fjer var fjernet, da vi kom hjem. Men ked af det blev jeg jo selvfølgelig.
Man bliver bare så ked af det ved tanken om, hvor bange de arme dyr må have været, og helt følelseslammet af chok over at de er væk.
Jeg glæder mig på dine vegne over, at du har fået nye beboere i hønsehuset

Mit bedste råd til jer er, at det altid er en bestemt, der lukker, så sker det ikke igen

Efter jeg har haft den oplevelse, kan jeg sommetider ligge i min seng inden jeg er faldet i søvn, eller endda vågne op med en skræk for at have glemt, og så er der bare ingen kære mor, jeg er ganske enkelt nødt til at stå op og gå ud for at tjekke, ellers kan jeg godt opgive at falde i søvn.