Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En sorgens morgen  (Læst 1924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadja

• Passiv bruger
En sorgens morgen
« Dato: 10 Maj , 2013, 05:43 »
Min bedre halvdel kom ind til mig for en halv time siden inden han skulle afsted på arbejde, med den triste nyhed at alle vores høns og hane er døde  :'(

Vi havde begge troet at den anden havde lukket til dem igår, så derfor var der ikke blevet lukket.. Det er sket to gange før, men i nat var så lige den hvor en mår kom forbi  :-[

Jeg har det mildest talt forfærdeligt og skyldfølelsen er enorm, jeg tør slet ikke tænke på hvordan det må have været for de stakkels høns at blive taget én efter én  :'(

Vi har ønsket det bedste for vores høns og de har altid fået lov til at gå løs på vores ejendom og er pænt gået ind i deres hønsehus hvor vi har lukket for natten.. På trods af at en af naboerne har haft besøg af ræven et par gange både sidste år og sidst i forrige uge har vi aldrig oplevet det, vi har sagt til os selv at det måtte være fordi vores store hund går ude det meste af dagen og på den måde holder den fra ejendommen.. Men lige i dette tilfælde tror jeg næsten det må have været en mår, en ræv tager vel ikke hele flokken, gør den? Vi havde 7 høns og en hane, de fem er væk og to ligger døde  :'(

Øv altså, måtte bare lige ud med det.. Vi startede op som hønseejere for et lille år siden, hvor er det bare så trist.. Lige nu ser jeg en lille smule håb i at vi har bestilt 10 indiske løbeællinger til næste uge, så får jeg da forhåbentlig lidt andet at tænke på  :-\
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: En sorgens morgen
« Svar #1 Dato: 10 Maj , 2013, 05:59 »
Åh, det var dog skrækkeligt. Stakkels jer  *t. Hvad der har taget jeres høns tør jeg ikke gisne om.

Det er også min største frygt; at finde et tomt hønshus :'(. Mår, mink, brud, ræv..., vi har alle lov til at være her, men jeg ville nu ønske, at vi med høns kunne være foruden de ovenstående i vores hønsegårde /d.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2013, 06:16 »
Stakkels jer! Sikken sørgelig morgen. :'(

Ræven har hvalpe nu, så den kan godt have taget dem alle.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 10 Maj , 2013, 06:29 »
det er ræven der har været forbi

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 10 Maj , 2013, 06:50 »
Mikkel og Mikkeline venter blot på sådan en chance. De er forbi hver nat og denne gang gav det mad til hvalpene for et par dage.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Vad

• Bruger
    • Vovseriet
« Svar #5 Dato: 10 Maj , 2013, 06:53 »
ØV hvor trist  *t
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Maj , 2013, 07:00 »
Sikke trist :(
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Nadja

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Maj , 2013, 07:03 »
Tak for jeres svar, efter at have læst lidt om det kan jeg vidst også konkludere at det må være ræven..  :(

Jeg fik endelig taget mig sammen til at gå ud og se selv, vores kære hane ligger aflivet udenfor hønsegården og to høns kunne jeg skimte på vores omkringliggende folde, forbandet være den ræv at han ikke har kunnet nøjes men skulle aflive dem alle  >:(

Øv hvor vi kommer til at savne dem, min datter på 16 mdr har været så glad for dem, og de stod nærmest ovenpå os når vi har været i haven  :'(
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 10 Maj , 2013, 07:24 »
Ræven afliver alt det, den kan komme afsted med. Og så henter den, det den kan nå- og dem, som ligger tilbage vil blive afhentet natten efter.

Det er træls at glemme at lukke for sine høns.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #9 Dato: 10 Maj , 2013, 07:47 »
sæt evt strømtråde op i ca 15+ 35 cm højde, høns bliver ikke generet af det , men ræve og hunde gør

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #10 Dato: 10 Maj , 2013, 08:33 »
Det er en slem morgen for dig. Ved der er mange som har prøvet denne "oplevelse".
Man bliver helt fortabt indeni. Stor krammer  *l fra mig, som også har mødt det syn........  :'(
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 Maj , 2013, 08:53 »
Du skal lige have et par  *l med på vejen igennem dagen. Det må være en rigtig grim oplevelse, øv altså  :(
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 10 Maj , 2013, 09:27 »
Ærgerlig det lige gik ud over jeres høns i nat, jeg kender også følelsen, og den sidder i kroppen i lang tid. *b
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 10 Maj , 2013, 09:33 »
Desværre så straffes hvert mindste fejltrin hårdt her. Føler med jer  *l
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 10 Maj , 2013, 09:48 »
ååh stakkels jer  :'(
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer