Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk adfærd?  (Læst 1607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lipu

• Passiv bruger
Skruk adfærd?
« Dato: 06 Maj , 2013, 22:19 »
Hej alle I kloge fjer-folk :) Jeg har endnu ikke oplevet nogen af mine høns der skrukker så jeg ved ikke helt hvilken adfærd jeg skal være obs på. Mine høns går frit i haven når vi er hjemme og selv er i haven og de plejer bare at trisse rundt og rode, men NØJ for et spektakel i dag. Flere høns har de sidste dage skældt ud på hinanden fordi de alle ville til den samme rede samtidig, men i dag gik hanen under en busk og sagde 'jeg-har-lagt-æg' lyde og kunne se at han havde formet en rede og prøvede tilsyneladende at lokke en høne til eller? I hvert fald lå en af hønerne derinde det meste af dagen... Er det 'normal' hønseadfærd fra både hane og høne???   
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline Adamjomaa

• Passiv bruger
Sv: Skruk adfærd?
« Svar #1 Dato: 07 Maj , 2013, 21:18 »
Det kunne da godt lyde, som der er en skrukhøne på vej ;)
0.2 gule dværg wyandotter.
0.3 lohmann tror jeg.
0.1 blanding mellem dværg wyandotte og dværg australorps.
0.5 dværg australorps i blandede farver.

Offline Øster

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Maj , 2013, 21:28 »
Det samme har vores Araucana hane gjort de sidste dage ved siden af redekassen og det hjalp sør'mer - idag lå den lille gråblå dame flad som en punkteret badebold i sin rede, nøj hvor jeg glæder mig, og håber på at jeg har noget at ha' det i - men det vil tiden vise og da det er første gang  er jeg lige så spændt som til juleaften  ;)  !a Vores dværg wyandotter har lige leveret os 7 små fjerbolde så der er liv i det lille hønsehus  :D

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2013, 09:49 »
Ih hvor dejligt med liv i hønsehuset. Hmm nu ligger hun under en stor busk ude i haven... Jeg kan ikke se om hun i al hemmelighed har samlet æg derude, men hun havde dælme travlt med at komme ud i haven i morges, smuttede lige imellem benene på mig...

Hvad gør jeg hvis hun er i gang ude i haven? Hvis hun stadig kommer ind til aften er hun jo ikke helt skruk endnu, og vælger hun at blive derude, er jeg helt sikker på at hun bliver hapset...

Nogle har vel succes med at flytte en skruk til et bur eller?
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2013, 10:35 »
Prøv at flytte hende, når det bliver mørkt. Evt. til en lille lukket kasse (med luft), og vent et døgn med at lade hende få "udgang".
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk