Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye og gamle høns  (Læst 1421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Torben_E

• Passiv bruger
Nye og gamle høns
« Dato: 05 Maj , 2013, 09:49 »
Jeg er stadig nybegynder. Havde 6 Isabrown og alt gik godt. Flyttede deres hus med tilhørende gård til et stort indhegnet område med juletræer og de var lykkelige for de kunne gå frit omkring på 10.000 m2 om dagen. Så købte jeg et hus mere og 10 høns. De to "flokke" boede i hvert sit hus og jeg kunne godt se at der var lidt konflikter. De "gamle" dominerede de nye.

Så for 3 dage siden kom Mikkel ræv i dagtimerne og forsvandt med 2 af de gamle og hele 8 af de nye :-( Nu har jeg lavet en mindre indhegning på ca. 250 m2 inde i juletræsplantagen og sikrer denne med strøm udenpå for at holde Mikkel væk.

Når jeg så vil supplere op med nye høns, hva' gør jeg så helt praktisk? Har 2 huse med 2 "flokke" 4 i den ene og 2 i den anden. De 2 er i det største hus.

Gode råd modtages meget gerne :-) På forhånd tak.

/Torben

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Nye og gamle høns
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2013, 10:02 »
Uha ham den rødhårede er dyr i foder /d
Men godt du nu har lavet det mere sikkert for dine høns.
Jeg ville--hvis det var mig  ;) bare sætte de høns du gerne vil have ind i de to flokke du har nu.
Da der er mindst 2 høns i husene nu, tror jeg ikke der sker andet end lidt hak (som man må forvente da de lige skal finde deres hierarki sammen)
Så skal du selvfølgelig lige holde øje med dem til at starte med, men det gør man jo altid alligevel når man får nye flotte høns  :)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
Sv: Nye og gamle høns
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2013, 13:08 »
Sæt dem sammen efter mørkets frembrud, og de gamle er gået til ro.
Så finder de som regel selv ud af at se hinanden an, når der bliver lyst.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.