Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dværgsilkehøns højde på siddepind  (Læst 2461 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lasset

• Passiv bruger
Dværgsilkehøns højde på siddepind
« Dato: 02 Maj , 2013, 20:46 »
Jeg er ved at bygge et hønsehus, som skal bruges til dværgsilkehøns. Men jeg er i tvivl om hvor højt siddepinden skal hænges op. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Er det andet jeg skal være opmærksom på i hønsehuset/hønsegården, når det er dværgsilkehøns jeg skal have?
Jeg har planer om at dværgsilkehønsene indimellem skal gå frit i min have (som er indhegnet), men overvejer om jeg får problemer med katte, rovfugle mv. Er der nogen der har erfaring med det?
Mvh Lasse

Offline martin s j

• Passiv bruger
Sv: Dværgsilkehøns højde på siddepind
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2013, 22:17 »
silke høns er jo ikke flyvske så jeg vil mene  50 cm. over jorden  /o

1,1 moskusænder
1,1,3 blandningshøns
0,1 mørk sussex
0,2 lys sussex i stor
0,1,15 rhode islander
0,1 isa brown
1,3 millefluer/Sabelpoot
0,1 dværg hollænder

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2013, 22:31 »
Mange silkehøns vil slet ikke sidde  pind, men sove på gulvet.

Min erfaring er, at en lavere siddepind får flere høns til at hoppe på. Omkring 30 cm oppe.

Ja, der er rigtig mange, der har slemmer erfaringer med rovfugle, ræve, katte og faktisk også løse hunde. Der er ingen tvivl om, at man beskytter sine høns bedst ved at holde dem indhegnet i en sikker hønsegård.

Samtidig fratager men dem det frie liv - så det er jo en temperamentssag kombineret med en risikovurdering. Man siger ikke "hvis ræven kommer" men "når ræven kommer"

Offline lasset

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2013, 20:19 »
Ok, tak for svarene. Jeg sætter pinden på 30 cm og lukker dem kun ud i haven, når jeg er det:)
Lasse