Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Åh gud - slog jeg kyllingerne ihjel???  (Læst 1830 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

• Bruger
Åh gud - slog jeg kyllingerne ihjel???
« Dato: 01 Maj , 2013, 15:51 »
Sidder her og er bare så ked af det og føler mig så dum....
Her til formiddag var skrukken og de to kyller ude, og jeg kunne se at de havde besvær med at komme op i reden, de prøvede og prøvede og faldt ned. Men har jo åbenbart klaret den igår...Jeg tænkte , at jeg kunne flytte dem, som jeg havde overvejet før. Jeg flyttede dem derfor, ind i det lille rum, som var indrettet med tanke på dem...
Skrukken var ret stresset (det skal også lige siges, at hun er den mest ængstelige høne jeg har, hun har altid været ret skræmt over ingenting)
Men det er ingen undskyldning !
Jeg flyttede dem, og jeg har måske også givet hende kyllerne for tidligt....
Ihvertfald havde hun slået dem ihjel da jeg kom ud igen med salat til dem...åh suk, snøft altså  :'(
De var så søde..og fine..og jeg var så glad for dem.
jeg skulle bare IKKE have gjort noget !!! og jeg tror bare jeg lader dem være fremover og ikke blander mig...
Jeg tænker jeg har stresset hende og hun har slået dem ihjel?
 :( Triste hilsener og skyldfølelse
Lui.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline kvb

• Passiv bruger
Sv: Åh gud - slog jeg kyllingerne ihjel???
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2013, 17:08 »
Det var en rigtig trist historie, men jeg er bange for at du muligvis har ret i, at flytningen har stresset hende, og det har været udslagsgivende for hendes grumme handling. Andre kan sikkert fortælle om lykkelige historier med flytning skrukhøns - det skulle desværre bare ikke lige være dig
Men op på hesten igen - nogle gange er lærepengene desværre dyre.  *t
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2013, 17:17 »
Jeg kan godt forstå at du er ked af det. Men vi lærer jo hele livet, og du gør det nok helt sikkert anderledes næste gang.. :( Men alligevel kunne du jo ikke vide at hun ville blive så tosset, at hun kunne dræbe de små..

Jeg glemmer aldrig for mange år siden hvor jeg havde en høne der rugede kyllinger ud..jeg havde desværre givet dem en for dyb skål med vand, så 1 time efter fandt jeg alle kyllingerne druknet..den oplevelse plagede mig også i lang tid.. :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2013, 17:25 »
Og så kan det også gå galt at lade dem gå med de andre høns ..
Havde en skruk med 4 kyllinge og på dag 2 fand jeg 3 af dem døde ved fodersiloet med foder til de store :( så jeg flyttede hende med den sidste og det gik godt .. hun går nok kun med 1 kylling som er 3 uger nu men de ser ud til at have det godt :)
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Lui

• Bruger
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2013, 18:47 »
Ja i går ret, og tusind tak for jeres svar. Det hjælper. Det kan virkelig gå en på med de kyllinger. Jeg var især bare så glad for at få kyllinger fra min egen flok. Hanen er så rar og synes jeg. Men op på hesten igen ! Jeg har fundet et par daggamle kyllinger som jeg skal hente i aften, og som jeg vil smugle ind under hende. For hun ligger der på den gamle rede, og jeg vil prøve at Gøre det godt igen.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.