Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er disse et godt køb?  (Læst 2789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Er disse et godt køb?
« Svar #30 Dato: 04 Maj , 2013, 17:09 »
Ja blå/kobber er da de flotteste, men jeg var usikker fordi de ikke er nævnt i racebeskrivelsen, og fordi vi fint kan "nøjes med" den sorte variant  ;) Vi vil bare gerne have smukke høns- deres del af haven støder op til vores træterrasse mod vest, og bliver helt sikkert det nye tv  :laugh:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #31 Dato: 04 Maj , 2013, 21:55 »
Der er faktisk rigtig mange flotte farver hos maran. I DK er de godkendt i sort-kobber, gråstribet og kobber-gråstribet i stor race, sort-kobber og gråstribet i dværg.
Men de findes også i blå-kobber, hvid, sort, hvedefarvet, sort-sølv, fauve à queue noir (der er ikke rigtig noget dansk navn for den endnu), hvid-sort columbia samt nogle stykker flere.
Ud over at hønsene er smukke og omgængelige, er æggene jo helt kapitel for sig *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #32 Dato: 05 Maj , 2013, 16:06 »
Ja det med æggene har jeg også tænkt over- der burde komme gulbrune, alm. brune og mørkebrune fra denne gruppe. Det er en rar tanke at kunne holde øje med, hvem der lægger hvor og hvor mange  :) De tyrkise og grønne får vi så ikke foreløbigt........ hvis vi skal have flyveglade høns, bliver det i en KÆMPE, lukket hønsegård, og det passer altså ikke så godt med nuværende budget  ;)
 Jeg er sikker på at den valgte flok bliver en elsket del af familien  ;D Godtnok har vi tre sønner, der er vældig begejstrede for mors mad, men det er altså noget særligt at komme med guf til hønsene  :laugh: Gad vide om de store damer er i stand til at vælte mig  :P  :laugh:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Randi E

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 05 Maj , 2013, 16:28 »
Jeg har også prøvet med forsvindingsredekasser og har dårlige erfaringer med dem. Hønsene var ikke vilde med dem. Da de fik fast bund og savsmuld var de glade og samtidig meget rene æg\ redekasser.
1 sort sussex høne, 1 tværstribet skovhøns.1 sort skovhøns, 1 amberlink høne

1.0 finsk lapphund