Nu ser det endeligt ud til at der sker en snarlig familieforøgelse

Vi har hegnet en kæmpe del af baghaven fra og har fundet placeringen til hønsehus + gård............
Selve huset bliver 175 x 250cm., bunden hævet ca. 70 cm, indvendig højde ca. 1,5 m., og taget forlænget udover selve gården med ca. 3m., så det samlede støvbadeareal bliver ret stort..... taget får en hældning på ca. 15 grader, og vi håber via en tagrende at have delvis selvvanding i sommerhalvåret.
Men så så jeg disse her:
http://www.dyrenesnetto.dk/shop/hoenserede-1514.html Er de ok? Jeg synes ikke at det lyder så dyrt? Og de ser jo funktionelle ud??
Vi har en kæmpe Main Coon blanding, kun 4 år gammel så tanker om kyllinger er droppet ....... med den nye nabo kan vi heller ikke have en hane uanset........
Mine favoritter var Skånske Blomsterhøns og de engelske Araucanere, men valget er i stedet faldet på Australorps måske Orpington. Jeg vil gerne have
store ikke så flyveglade høns i stedet, så de kan løbe frit rundt i hele det nu indhegnede areal i dagtimerne. Hegnet er kun 120 cm og stormasket

Rundt om hele matriklen er der massivt hegnet i 180cm via betonstolper + bund (en del meter med tæt Thuja/nu skjult volierenet fæstnet på bundbrædder), så uderfra kommende rovdyr bekymrer ikke- kun egne hunde og kat. Vores kat har kun fanget to mindre fugle i løbet af 3 år og de enkelte fasanbesøg bliver totalt ignoreret, som kun en kat kan gøre det....... så jeg tror det går med store høns...............
Øøh det blev lidt langt

men jeg glæder mig helt vildt

- høns i haven igen er min 50 års fødselsdagsgave
Resume: er disse redekasser et godt køb? Er valget af race/racer fornuftigt til forholdene?
Jeg håber nogen kan råde mig!