Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Pasning af daggamle ællinger?  (Læst 4392 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadja

• Passiv bruger
Pasning af daggamle ællinger?
« Dato: 29 April , 2013, 11:08 »
Nogle der kan hjælpe med info om pasning af daggamle ællinger? På forhånd tak  /o
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline madsen

• Passiv bruger
Sv: Pasning af daggamle ællinger?
« Svar #1 Dato: 29 April , 2013, 11:16 »
Er det foder du er i tvivl om ? Har du andemor hos dem ?
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Nadja

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 April , 2013, 11:33 »
Beklager min manglende informationen, det drejer sig om at vi skal have bestilt indiske løbeællinger, og i den forbindelse er jeg helt grøn på området  :-[

Derfor vil jeg gerne lige have styr på forhold omkring foder, pleje, areal osv inden de kommer så vi ikke står og er helt på bar bund  :)
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 April , 2013, 13:52 »
Så meget plads som muligt..de er ret gode til at komme rundt til bens.. Generelt har ænder stort behov for at opsøge deres mad,hvilket jeg ser hos.mig selv, de står i kø om aftenen ved lågen, for at komme ud på græsplænen, hvor de eftersøger den om og om igen for orme.. Startfoder som til kyllinger kan du sagtens bruge, hvorefter du efter nogle uger går over til voksefoder. Gerne opløst foder i en masse vand er også sagen, fx byg eller hvede, som man tit kan få rimelig billigt ved en landmand. Kråsegrus/en spand med småsten fra stranden er nødvendigt, når man fodrer med hele korn..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling