Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hun ruger direkte på bunden af redekassen!!!!  (Læst 1486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
Hun ruger direkte på bunden af redekassen!!!!
« Dato: 29 April , 2013, 09:39 »
Hej igen.

Jeg fik en skruk høne for snart 2 uger siden. Jeg ønskede egentligt ikke at ruge kyllinger ud da tiden ikke rigtig er til det. Men har så sagt ja til at den kunne få lov at ruge nogle æg ud for en kammerat da hans høner ikke skrukker.

Spørgsmålet lyder nu på at i redekassen var der 2 cm sand i bunden og oven på dette hø. Skrukmutter har alligevel valgt at få lavet en så stor fordybning at de 9 æg hun ligger på lægger direkte på træbunden i redekassen. Gør det noget? eller skal jeg fylde yderligere sand eller hø i? Ellers skal jeg bare regne med at hun har fint styr på det?

På forhånd tak :)
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hun ruger direkte på bunden af redekassen!!!!
« Svar #1 Dato: 29 April , 2013, 09:59 »
Jeg tror ikke, der sker noget ved det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 April , 2013, 11:13 »
Det gør mine også, lige meget hvor meget jeg fylder i, prøver de på at skrabe ned til bunden. Det har ikke haft nogen betydning, i forhold til klækning.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 April , 2013, 11:23 »
Det lyder godt. Tak for hurtigt svar. Så vil jeg lade hende passe det selv og ikke forstyrre hende unødigt. Det ville jo bare være synd hvis det var sådan en lille ting der skulle gøre forskellen. Men jeg tør næsten væde med at når/hvis de klækker så lægger min kammerats høns sig sikkert skruk :D.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...